torsdag, november 27, 2014

Meningen med livet, shopping och utvecklingssamtal

Ikväll känner jag en önskan om att mitt liv vore lite mer svensson, att min väg i livet hade varit lite tydligare utmärkt. Jag känner att jag egentligen inte gör något mer än o städa, tvätta, hämta och lämna barn. Min dotter som är anledningen till att jag går hemma vill inte direkt hitta på något och dem gånger jag försöker så får hon utbrott efter utbrott och surar en himla massa... Jag tror att även hon undrar vad som är meningen med livet, om inte hon också ska göra något mer än att gå hemma med mamma ;) Så jag sitter här och spånar på hur jag ska kunna lägga om mitt liv, hur vi ska kunna få råd med dagis till Mollie så jag kan plugga eller vad för jobb jag kan få där allt går och lösa med Mollie, lämning och hämtning i skolan och hunden... Jaaa vi får se hur det blir med allt det där..

Idag har vi iaf varit i full gång hela dagen, lämnade killarna i skolan och for sedan till Marbella och till Pelle som sovit på kontoret inatt då han hade för mkt o göra och bussarna inte går hela nätterna. Vi levererade lite rena kläder och så passade vi på o äta lite churros till frukost med honom. Sen tog jag och Lucy en socialträningspromenad i stan medan Mollie hälsade på på pappas jobb en stund. Det ösregnade så var inte så mkt folk ute men Lucy är galen i vatten så blev en rätt crazy promenad...
Sen plockade jag upp Mollie och drog till La Canada för att köpa lite julklappar, hittade faktiskt en vardera till barnen och födelsedagspresent till Pelle. Så nu känner jag mig något lugnare inför jul, jag vet att alla tre barnen blir glada för det jag köpt åt dem så nu räcker det med lite småprylar utöver så blir barnens jul lyckad. Alla andra får kanske inte förvänta sig så mycket i år, och Pelle och jag pratar om o köpa oss en kaffemaskin ist för o köpa småtrams åt varandra.

Efter shopping och lunch på McD så hämtade vi Pelle och for till Alex skola där vi hade ett inbokat utvecklingssamtal med Alex fröken. Fröken Linda hade bara positiva grejer att komma med, han är en snäll kompis som tar mycket plats på ett bra sätt. Han berätta gärna mycket och länge och har inga problem med att prata inför en grupp. Språkmässigt har han inga problem, tja det var faktiskt inga problem alls utan han har koll på grejerna! Men då detta i stort sett är upprepning på dem två år han gick i Gib fast på svenska så är det ju egentligen inte så konstigt.

Efter positiv bedömning var det ju dax för belöning, vanligtvis går vi och fikar men brorsan behövde hämtas och ved och mat handlas så Alex belöning fick komma senare i form av kinamat, något han tjatat om i flera veckor :)



Lunch med min prinsessa

Bus med prinsessan


Jag bad Mollie ta på blöjan inför natten....

Inga kommentarer: