torsdag, november 20, 2014

Jul, jul eh var firar vi jul?!

Här sitter jag med en miljard tankar i huvudet, just nu cirkulerar det runt jul då vi faktiskt sitter i sitsen att vi kanske inte kommer hem till Sverige över jul. Det är helt enkelt för dyrt med flyg och hela baletten och ju mer vi tänker på det, ju mer lockar det att stanna här hemma, pynta upp huset och skapa egna traditioner. Jag tror inte riktigt folk förstår hur sjukt dyrt det är med alla dessa resor och hur sjukt jobbigt det är att resa med familjen, att leva hemma hos andra och ständigt anpassa sig till vad man kan och inte kan göra där. Att leva ur resväskor, fundera på vad man får med sig, vilken storlek på julklappar man kan köpa och sen flänga från stad till stad och hus till hus. Jag har börjat tröttna och även fast man isf skulle sakna familjen något enormt så skulle vi få ta det lugnt, kunna köpa stora prylar till barnen, kanske lite dyrare grejer eftersom vi inte behöver lägga 15.000kr på resorna och kunna få köra efter våra egna villkor. Jag vet att familjen kommer bli sjukt besvikna över att inte få hem oss men ni hör ju, ju mer jag tänker på det desto mer lockande är det att bara stanna här!
Dock är det ju så att vi har den äldre generationen som ej är så mobil längre och jag sörjer att inte få vara hos min mormor och jag känner att om det inte blir en tur hem nu så får det bli det i början på nästa år så jag får träffa henne. Hon är trots allt 95 going on 96 och det är ett under att hon fortfarande är kvar hos oss! Bara tanken på att hon inte skulle finnas kvar gör mig tårögd och jag skulle bli så besviken på mig själv om jag inte fick träffa henne igen... Alltså att jag av latmask och ekonomiska själ valde bort henne... Fast så är det ju inte även fast det skulle kännas så. Kunde jag transferera mig dit utan kostnad och besvär så skulle jag vara där på besök flera gånger i veckan, men tyvärr kan jag ju inte trolla... Ah jag svamlar, det är bara det dåliga samvetet över att jag föredrar en jul och nyår här som gick igång...

Men ja, vi får se...

bild google

Inga kommentarer: