måndag, november 10, 2014

Måndag igen...

Ah ljuva måndag, eller? Nej kan väl inte påstå att jag är så lycklig över det heller, jag hade gärna sluppit köra barnen och fixa inför skolan. Jag hade gärna sluppit städningen som jag strax ska dra igång med och jag hade väldigt gärna velat ha Pelle hemma någon dag till, även fast han har jobbat eftermiddagar och kvällarna den här helgen. Men kanske är just precis därför jag känner att jag hade velat ha honom hemma en dag till.

Det bor en orolig shoppingmani i mig just nu, jag tror att den bottnar i att inga julklappar är inköpta, inte ens dem till julklappskalendrarna som drar igång tidigare.... Jag tror också det bottnar i oron hur vi ska få ihop pengar till alla dessa julklappar som ska inköpas... Sen ligger det andra saker och mal som behöver köpas, Alex behöver nya skor och Mollie nya tights tex... Men dem pengar vi väntar på kommer aldrig och jag blir mer och mer stressad. Jag förstår inte varför jag måste stressa upp mig, alla dessa grejer går att åtgärda på en dag egentligen när pengarna väl kommer in... Men jag vill planera två månader i förväg och få allt ordnat så jag sedan kan slappna av, och går det inte o fixa allt i förväg så stressar jag tills den dagen det går att lösa... Så fungerar jag, på gott och ont...

Idag har jag och Mollie träffat Maria på ett café här i området, vi har suttit och pratat om allt möjligt i tre timmar medan Mollie spelat på plattan eller lekt i caféets leksakskök. Så himla trevligt!

Ne nu får det bli express-städning innan killarna ska hämtas, dock tänker jag ignorera barnens rum denna gång, dem ska själva få städa dem i eftermiddag, det är något dem skulle ha gjort i helgen men jag har inte orkat tjata...


Selfie´s

Från vår tapas lunch igår

Lite blandat från igår

Inga kommentarer: