onsdag, november 05, 2014

Igår och idag

Vi kör på en lugn vecka, alla är lite förkylda, vissa mer än andra. Mollie snorar och har varit trött medan Alex rosslar och hostar, själv har jag hostat och varit lite täppt sen innan vi åkte till Sverige...

Igår när killarna hade lång dag i skolan så passade jag och Mollie på att göra absolut inget alls ;) Inte riktigt sant iofs för jag tvättade lite och diskmaskinen fick jobba men i övrigt så slappade vi, såg på film och mös! Förutom på morgonen när vi var ute med Lucy och lekte i vattenpölarna som nattens regn skapat förstås, höll på att glömma det :) Skön dag var det iaf!

På eftermiddagen fick jag sms från min pappa som sa att han fört över pengar för present till Alex så när pojkarna var hämtade och fått ätit lite så plockade vi upp Pelle och åkte till La Cañada. Där valde vi ut en surfplatta till rätt pris till Alex som han sedan fick köpa, pengarna räckte precis till en platta och ett skydd till den. Så idag har jag spenderat lite tid på att installera den och ladda ner några spel som Mollie nu provspelar, den verkar fungera bra! Alex kommer bli så nöjd då alla spel han bad om fanns att ladda ner :) Sen får han välja några till!

Förresten märks det att vintern är på väg, 13 kyliga grader när vi gick till bilen imorse och fortfarande endast 15 grader i skuggan... Golvet börjar bli kallt och jag längtar efter att kunna lägga ut mattorna. Jag tror inte att den tiden är så himla långt borta, Lucy börjar bli bättre och bättre på att hålla tätt och inatt var det minsann ingen pöl alls på golvet!
Vi måste också köpa ved till våran spis och jag tror att om nån månad eller så att vi kommer få investera i ett element eller gasvärmare till barnrummen för Jamies rum lär bli kallt när luften blir rå och kylig framåt vintern.

För övrigt har jag bestämt mig för att barnen i år ska få varsin presentkalender. Det blir en utmaning både för fantasin och ekonomin, men det får bli ett besök till kinesbutiken och köpa strumpor, kalsonger, billiga leksaker, kortlek, julpynt.
Jag hade tänkt sy presentkalendrar men den symaskin jag köpte funkar inte, så måste tillbaka med den och byta, men tänkte passa på att göra det när jag har råd o köpa lite andra saker vi behöver från Ikea, och just nu finns det inte pengar till det så jag avvaktar. Fick med Pelles och hans bröders presentkalendrar från Sverige nu så dem har om jag inte får det gjort innan första advent.



Lek 

Mer lek

Nya plattan testas

Inga kommentarer: