söndag, november 30, 2014

Lördagen och Söndagen

Ja här har det inte varit så aktivt, anledningen är enkel, min man vill se på skidåkning och får inte WPN o funka på sin dator så han har kidnappat min ;) Så jag har inte fått möjlighet att blogga på datorn och på mobilen finner jag det olidligt...

Våran Lördag vart väldigt trevlig, jag och barnen spenderade förmiddagen med att baka Lussebullar, som faktiskt blev supergoda. Receptet jag följde var lite annorlunda mot dem jag följt tidigare, bla så skulle man blanda upp saffran med rom en halvtimme innan man gjorde degen. Detta gjorde att saffranssmaken blev mycket bättre och bullarna smakade nästan som köpebullar på bageri :)

Sedan var vi bortbjudna till en av Alex klasskamrater och hans familj. Dem är helspanska men har valt att sätta sina barn på svenska skolan för att dem gillar den Svenska stilen i skolan... Så dem behövde öva svenska och vi spanska, pappan pratade bra engelska också men jag och mamman, Encarni hade lite problem med o prata. Vi mixade hejvilt och kastade in ord på det språk som bpda förstod, hjälpte varandra och berättade vad det hette på våra egna språk. Det var väldigt trevligt och lärorikt och vi kom inte hem förrän 22.30 på kvällen efter både fika och middag. Stackars Lucy fick vara ensam hemma för länge vilket givetvis resulterade i pölar här hemma, men det kunde ju inte hon rå för!

Idag har vi Emilia och Nova här då resten av fam B flyttar, så vi har bakat pepparkakor och lekt en massor och nu vankas det strax film om dem bara kan städa färdigt rummen ;) 5 barn som lätt distraherar varandra är inte ultimat för o få ett rum städat!


Fredag kväll hemma hos oss

Lördag hemma hos fam R

Lussebak och hundpromenad

Lucy och jag hittade både kor och hästar i närheten när vi promenerade idag

Pepparkaksbak

Inga kommentarer: