tisdag, november 25, 2014

London sista delen

Jag har bestämt mig för att eftersom jag känner mig sjukt oinspirerad rent kreativt just nu så lägger jag in London bilderna helt oredigerade, så ni får hålla till godo med rena original :)

I Lördags gjorde vi London ordentligt och vi var alla så trötta när kvällen kom att vi knappt tog oss hem :) Vi började dagen med en redig hotellfrukost och begav oss sedan in till den centrala delen av London genom att ta ett tåg till Victoria station. Vi började med att ta oss till Big ben området genom en promenad, vi såg även Westminster Abbey och massa andra gamla hus som ligger i det området.
Sedan tog vi tunnelbanan till en station nära Natural History Museum  och så gjorde vi det som blev dagens höjdpunkt, nämligen att kolla på dinosaurier! Det var kö in på museet och det var lång kö för att komma in på dinosaurie avdelningen men det var det allt värt, Alex tyckte att det var så spännande! Dem hade gjort kopior på hur dem skulle ha sett ut och gjort så att dem rörde sig och det tyckte Alex var så himla fascinerande, själv var jag mest imponerad över hur dem fått reda på så mycket info om djur dem endast funnit ben av.
Efter att ha köat och kollat på allt så var vi hungriga så vi åt lunch på museet innan vi begav oss vidare, vi hade lätt kunnat spendera hela dagen där då det fanns massor mer att kolla på, men vi kände att vi vill se mer av London så vi drog vidare. Vi promenerade så vi kom förbi det välkända varuhuset Harrolds, vi gick även in en vända men insåg snart att vi inte ens skulle ha råd med att gå på toa där inne så vi gick vidare ;)
Vi tog tunnelbanan till Piccadilly Circus, kollade oss runt och promenerade sedan upp för Regent street för att komma till Oxford street där den utlovade Disney butiken låg som Alex så gärna ville välja något i. Där sprang vi på leksaksaffären Hamleys som Daniela hade rekommenderat oss att gå till så vi gick in. 6 Våningar med leksaker, jag skojar inte när jag säger att dem hade ungefär allt ett barn kan drömma om och lite till! Tyvärr var det sjukt mycket folk och vi var så himla trötta och ville inte köpa något förrän vi varit i Disney affären, dock hittade vi en pratande Peppa Pig som ej är en Disney figur som vi visste att Mollie skulle älska så den gick vi ut med. Sen blev det Disney store där Alex hittade en Anna och en Elsa från filmen Frozen, så han var inte så lite nöjd :) Dock hittade vi inget till Jamie och inte till barnen i fam B heller så jag var lite besviken, eller det fanns massor men allt var himla dyrt och stort.
Vid det här laget var vi supertrötta men vi hade lovat Alex att han skulle få se London Eye i mörkret då ekonomin hade satt stopp för att faktiskt åka den. Så vi tog tunnelbanan till Embankment där vi kikade på London Eye och floden i mörkret, vilket var väldigt vackert. Dock hitta vi ingenstans att äta så vi tog tunnelbanan igen till Victoria Station och åt lite burritos där innan vi åkte hem till hotellet.

På Söndagen hann vi inte med så mycket, vi sov längre, åt frukost och checkade ut. Sen blev det besök på Primark vid hotellet och en spelbutik där vi fick köpt presenter innan vi tog oss till flygplatsen och flög hem till Spanien och resten av vår familj! Allt hade gått bra på hemmaplan, stort tack till familjen B!!!

Annika fredag kväll

TosseAlex

Pelle plutten

London by night

Lördag morgon

Finaste Alex

westminster abbey

Big ben

Mannen jag gifte mig med, inte den backslickade typen ni sett på bild de senaste ;)