onsdag, november 26, 2014

Julpyntat och köttfärssoppa!

Trots förkylning och elände så vände jag dagen till nåt positivt! Jag tog fram jullådorna och började placera ut ljusstakar, tomtar och presentkalendrar. Hittade lite allt möjligt fint i jullådorna och nu känns hemmet riktigt mysigt och juligt. Dock saknas det julbelysning i vårt sovrum och lite andra saker för o få allt komplett. Men första advent är inte ens här än så tids nog ska vi nog få ordning på det :)

Jag gjorde dessutom köttfärssoppa till middag idag och det måste vara en av dem absolut bästa måltiderna jag vet! Trots att jag har kakor på bordet bredvid mig så är jag mer sugen på att gå och värma på en tallrik med soppa till.. Och så är det alltid när jag gjort denna soppa :) Dock gillar Pelle inte den så det blir bara vid tillfällen när han är iväg, och idag jobbar han sent så jag tog tillfället i akt! Barnen älskar den också. Jag följer ungefär detta recept, fast låter den koka utan rotfrukter ett tag innan jag tillsätter dem för annars tycker jag inte riktigt smaken kommer fram på samma sätt. Mmm, nä får nog lov o bli en tallrik med soppa till!


Lite fler bilder från i förmiddags

Barnens rum nu

Julpynt, presentkalendrar och köttfärssoppa

Inga kommentarer: