onsdag, november 26, 2014

A bad day...

Idag är en sådan dag då allt känns lite jobbigt, jag är lättretlig och trött och som grädde på moset så har jag fått en förkylning med megaont i halsen och öm i kroppen. Så är säkert feber på väg, vilket vore sjukt dålig tajming nu när Pelle har massor att göra...

När jag ändå gnäller så måste jag säga att jag är så sjukt trött på alla råd jag får av främmande människor, bekanta och vänner gällande våran valp. Dem ser henne i en situation och tar för givet att det är så hon beter sig jämt, gör en bedömning och ska hjälpa. Jag vet att folk menar väl men jag är inte helt grön, jag har haft hund innan och känner ändå min hund bäst. Jag säger inte att jag kan allt och tar gärna emot tips från folk jag vet kan sin sak, men att ständigt bli lite lätt dumförklarad är jag himlans trött på...

Och när vi ändå kör med tråkiga saker så kan jag säga att vi nu beslutat oss för att vi blir kvar här i Spanien över jul och nyår. Skönt på ett sätt men så himla tråkigt att inte kunna träffa all familj och vänner, så många som man kommer sakna! Dock har min pappa kollat på att komma hit över jul och det vore så himla mysigt!


Finaste tjejen som trotsar rätt mkt just nu

Inga kommentarer: