söndag, juni 30, 2013

Bokat och klart - nöjd!

Pirrar lite i kroppen på mig nu, fick ett infall och kollade flyg hem för oss från Sverige och klonkade in billiga biljetter. Sommaren i Sverige är bokad och klar, Pelle får 1 vecka på varje kust och sedan några dagar på vift med mig och Mollan då vi bland annat ska bo på slott och ta en tur ner till skåne. Han flyger sedan hem från skåneland och jag och Mollan far upp mot västkusten igen. Där blir det några dagar till innan vi åker upp mot sthlm igen eftersom vi flyger hem därifrån. Vi har dessutom blivit lovade att få låna en bil från en vän till Pelles familj så den måste köras tillbaka upp också. En väl fördelad tid i Sverige som nästan känns för kort fastän det blir 3½ vecka för mig och barnen. Mycket man vill hinna med på den tiden dock...  Nå jag kommer som vanligt prioritera familjen men det kommer ju hinnas med några vänner också :) Tina får jag komma förbi dig på väg upp från skåne den 4/8? Vore underbart att ses igen och träffa din lilla. Pennan, vi måste också planera in en dag! Övriga som bor i Stenungsund ska jag knö in också, jag lovar :) Lysekil också, dit lär det bli en eller ett par dar :) Fint som smort blir'e!
Jag älskar att det är planerat och organiserat.

Idag har vi fixat här hemma, tavlor på väggarna, sista ikea möblerna monterade, tvättat, städat och så har jag och Jamie lagat köttbullar, potatis och sås till middag. Jamie fick skala potatis och morötter och det riktigt lyste av stolthet om honom när han sa varsågoda och ät :) På em/kvällen så gick vi till morrisons för o köpa ersättning åt Mollie och lite fika som vi avnjöt i parken där även barnen fick leka av sig. En bra dag, en bra helg helt enkelt. Avslutar den glad och nöjd och laddad för en ny vecka med möte i skolan inför Alex riktiga skolstart i höst och även besök i skolan för att kolla in allt arbete som grabbarna gjort i år och prata lite med fröken kanske. Sen blir det såklart lek och annat under veckan som kommer, och få bråk hoppas jag!

Nya datorn är installerad och klar, det enda dumma är att vissa grejer fortfarande är på spanska och jag kan inte riktigt ändra det. Dock går det ok för jag har lärt mig såpass mkt spanska nu att jag lista ut vad det mesta betyder, men lite irriterande är det :)



1 kommentar:

Pernilla sa...

Boka absolut in en dag med mig! ;)