söndag, juni 16, 2013

Veckopeng

Denna veckan har vi infört något nytt, grabbarna måste hjälpa till med lite småsaker i hemmet plus att städa, damma och dammsuga sina rum en gång i veckan så får dem veckopeng. Idag var första dagen för städning och innan i veckan har dem dukat, dukat av och vattnat blommorna och efter avklarad städning fick dem sin veckopeng. Dem får 2 pund i veckan, dvs ca 20kr och dem får lära sig att ta ansvar. Är dem extra duktiga får dem bonus, något som Jamie gillar så nu anmäler han sig frivillig till att hjälpa till hela tiden. Nyhetens behag? Vad vet jag men bra är det! Får era barn veckopeng? Hur mycket? Tar dem något ansvar i hemmet?

Förutom att barnen har städat så har jag tvättat, vikt tvätt, plockat upp saker överallt, dammat, dammsugit och skurat. Busy, busy! Jag har dessutom känt mig helt bakis, trots att jag inte druckit alkohol sen jag var i London.. 
Inget annat spännande har hänt idag är jag rädd. Men läs gärna om gårdagen i inlägget under!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej,
Mina barn har ingen veckopeng.. jag kan tycka det är lite tidigt. men alla gör vi olika. :)