tisdag, juni 04, 2013

Back in business

Yes då var internet tillbaka och därmed jag också! Hunnit sakna mig? antagligen inte, jag vet faktiskt inte hur många fler läsare än mina föräldrar jag har nu för tiden, är väl inte inte jordens roligaste blogg... Men jag fortsätter skriva, för min familjs skull men också för min egen, det är skönt att sätta ord till sina tankar och skönt att få dokumenterat vår liv här i Gib. För om 10 år när barnen undrar hur vi levde i Gib så kanske minnena är lite suddiga och då kan det vara bra att kunna gå in här och läsa och minnas!

Helgen rann iaf ifrån oss med flytt, städ och kalas för Luciana. Idag har Pelle gjort det sista i Eurotowers lägenheten och imorgon lämnar vi in nycklarna. Jag har kämpat här i två dagar och nu är väldigt mycket uppackat. Dock är det ont om garderober o byråer så handdukar och lakan ligger förvarade i väskor och lådor under sängen :) Men, what ever works! Utemöbler och grill har vi lånat ut till vänner, vi har nämligen ingen balkong här. Men utsikten är fin och det är inte lite trevligt att kunna ligga i sängen och titta på havet! Vi trivs med andra ord bra i nya lägenheten, Jamie gillar att ha eget rum, Alex och Mollie har ett stort rum och gillar så här långt att dela även fast det medför vissa problem vid middagsvilan om Alex vill leka. Men som tur är så har vi ett vardagsrum som man kan leka i :) Bara lilla jag som blir lidande då jag tidigare varit bortskämd med att Alex lekt i sitt rum efter lunch och Mollie sovit så jag kunnat göra vad jag vill. Är lite tröttare i skallen nu men det får jag väl leva med! Dessutom har ju jag och Pelle eget rum nu så skulle det vara så så skulle jag ju kunna gå in dit och ta det lugnt :)

Imorgon ska vi köra Pelle till flygplatsen då han ska flyga tidigt som sjutton på torsdagmorgon till Stockholm. Han ska dit i jobb kan man säga och blir borta i ungefär 6 dagar då vi hämtar honom tisdag eftermiddag. Ser inte fram emot o vara själv med barnen så länge, men vad ska man göra?! Men som kompensation ska vi iaf till IKEA på tisdag efter att vi hämtat honom. Om vi hinner med det... Får nog bli en quickrun på IKEA då vi nog inte kommer vara i Malaga förrän tidigast 17-17.30 och så ska barnen till skolan på onsdagen...


Min spiderman från kalaset i söndags

Alex och Mollies rum, dem har en fransk balkong bakom gardinen! Och allt det som ligger i översängen i våningssängen ska upp i dem nya hyllorna som ännu inte blivit monterade! Bild tagen när Mollie lagt sig för middagsvilan idag. Hon somnade aldrig...

Jamies rum, litet men mysigt med 140cm säng, garderob och så skrivbord

Utsikt, kyrkogård, landningsbana och hav och spanska kusten

Utsikt, RAF (royal air force) område, landningsbana, Spanien 

BA plan som flyger iväg

Up !

Up !

and away!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Jag läser också!!!

Anonym sa...

Jag med, bokmärkt din blogg i telefonen så den kollas varje dag. Kram Tina

Pernilla sa...

jag läser! ;)