måndag, juli 01, 2013

18 månader redan?

Sitter här och pillar med min nya dator, börjar äntligen lära mig såpass att jag så smått kan börja trivas med den. Favoriter inlagda, nästan alla program i ordning och dem spanska termerna nästan helt utlistade :) Kommer va en hejare på spanska sen!

Trots bråk och tjafs bitvis idag så har vi haft en bra dag, förmiddagen spenderades i La Linea med Trine och Leo, churros och ny lekplats. Jättemysigt! Sen hämta killarna och hem för lunch och Mollies vila. Medan Mollie sov sålde jag av lite av hennes urväxta kläder och plockade i ordning hemma. När hon väl vaknade gav vi oss av ut igen, till Pelles kontor för att fixa ett par saker och sedan gick till lekplatsen som ligger i närheten. Fantastiskt skuggigt ställe men tyvärr inte jättemycket roliga saker för barnen. Ligger dock en ekplats på andra sidan vägen från den så vi gick lite emellan. Dock passade jag på att ta många fina bilder på barnen i det härliga ljuset under träden! Önskar så jag haft stora kameran med mig, får helt klart bli en fotostund där en annan dag! Efter 2½ timme så var alla möra så vi gick o mötte Pelle som slutade jobbet och gick hem och lagade mat. Vi la barnen direkt efter maten och Jamie som vanligtvis är kvällspigg och inte kan somna sov trots att Mollie höll på efter typ 2min! Han var trött hela dagen så han behövde nog det.

Imorgon så ska jag på möte i skolan inför Alex riktiga skolstart då han börjar i Reception! Och tänk att i September börjar Jamie year 2! Tiden går för fort!
Och apropå det så fyller våran lilla docka 18 månader idag, alltså hela 1½ år!!! Hjälp! 


Gungbräda

Alex gungbräda

Finisar

Hej hej mamma!

A dreamer

Min trio!

Kall smoothie i sommarvärmen som äntligen kommit är inte fel

Mina tre fina

Bröderna bråk smajlar upp sig bredvid varandra

Jamie köpte eget hopprep igår för sin veckopeng

Alex o mama

Alex

Alex igen

Klätterapor

Fina apan Alex

Rutchkana

Lek utan bråk, glödjen lyser ur ögonen - ljuvligt!

Alla tre

Mollie ville kanske gå tillbaks till andra lekparken igen?

Palm, Gib, sommar!

Mata fåglar


Inga kommentarer: