onsdag, juni 26, 2013

Keep rollin'


Ja livet rullar på här nere i Gibraltar, igår fick vi hem Jamies omdömen ifrån skolan, jodå skriftliga omdömen från 4 års ålder är det som gäller här nere! Jag ser absolut inget negativt i det utan vi får veta precis hur barnen utvecklas och vad dem behöver jobba på. Sen hade jag inte kunnat hoppas på bättre omdömen heller, Jamie verkar vara en mönsterelev! En fröjd att undervisa skriver fröken, väluppfostrad, lyssnar alltid, är inte rädd för att be om hjälp, hjälper gärna till och vill gärna lära sig allt och gör sitt bästa! Jodå det är bara några av kommentarerna om våran kille, man blir ju inte så lite stolt!
För att fira detta igår så blev det såklart Jamies favoriträtt taco och så bakade vi en kladdkaka till efterrätt :)

Idag så har jag hunnit städa hela lägenheten, till och med skura kök och vardagsrum, tvätta en maskin med tvätt, tömma och fylla diskmaskin och ändå lyckats hinna med att ta oss till lekgruppen till halv elva och lämnat av pojkarna i skolan vid klockan nio. Jodå effektiv som få :) Fick postat ett paket på väg från lekgruppen och sedan hämtat pojkarna. Sedan var vi bjudna på lunch hemma hos Hanna och henns två barn så vi spenderade väl dryga tre timmar där innan vi gick ut i parken med dem en stund. Väldigt trevligt! och Mollie sov till och med middag hemma hos dem trots att dem 4 andra stojade på, inte illa! Sen ikväll så blev det pannkakor innan läggdax för barnen och lite skypesamtal med familjen. En helt klart godkänd dag :)

Har mixtrat endel med kameran på sistonde och jag har väl börjat lära dem manuella funktionerna men jag har väl också insett att jag definitivt har endel att jobba på när det kommer till det. Jag ser bilden, men jag får inte till den. Men bara till att öva, öva, öva! Ingen är perfekt från start, iaf inte många.
Här kommer några bilder från igår.


Baka är kul men att slicka skålen är bäst

Jamie slickepott

Mollie med vispen

Alex bakar lite i nya köket

Mollie målar lite

Vackra Jamie

Kladdkaka, jordgubbar och grädde!

Vår duktiga skolkille med sin belöning!

Mollie äter själv, man får inte mata henne längre!

Fina Alexander!

Pelle plutt :)

Inga kommentarer: