torsdag, juni 27, 2013

Fotostund och bråk

Ikväll har jag varit ute och rensat huvudet, övat foto och njutit av havet och solnedgången. Man kan säga att jag behövde en paus, för gud så mycket bråk det är mellan mina barn just nu. Jag tror att skollov och sova så länge dem vill/behöver är på tiden, men 2 veckor kvar här nere tyvärr... Så vi får hålla ut och hålla oss sysselsatta. Jag ska bege mig ut och leta vaxduk eller liknande så vi kan börja pyssla igen. Jag har googlat lite och hittat ett par bra sidor med pyssel för barn! Vi har nämligen inte särskilt bra väder med mycket vind och så mulet hela dagarna, det klarnar inte upp förrän framåt kvällningen. Idag när vi var i lekparken efter skolan så kom det till och med några droppar regn på oss... Sommar vid medelhavet med tjocktröja och jeans, på riktigt? den 27e juni? Jodå det är sant... Nästan som om man var i Sverige ;) Men hade det inte varit för att vinden gör så att barnen får ont i öronen och blåser omkull så hade jag inte klagat, jag tycker det är rätt skönt o slippa 35-40 grader och obarmhärtig sol! Men som det är nu vill ingen vara ute och leka vilket resulterar i bråk och Tv-spel hemma... I can't take it anymore! Men imorgon eftermiddag har vi lekdejt, vid bra väder blir det parken i alameda garden och om ovädret håller i sig går vi till aping about och leker av oss! Yey! No more figths! Och sedan är det ju helg och pappa Pelle kan hjälpa till att roa barn eller alternativ vara med och sära på bråkande barn ;) Bara 3 veckor kvar till semester!!



En av alla bilder jag tog ikväll

Inga kommentarer: