onsdag, juni 19, 2013

Vill ha semester NU

Är så sjukt rastlös, det kryper i kroppen fastän jag hållit mig sysselsatt hela dagen. Jag borde sitta ner och njut av att inte göra nåt men nej det kryper i kroppen. Finns ju självklart saker att ta tag i såsom att förbereda middagen, damma,dammsuga osv men det är inte det jag vill. Det jag vill är att sätta mig i bilen och bara köra härifrån, ta in på ett hotell, umgås hela familjen, bada i en pool, strosa runt i någon stad, äta god mat och inte tänka på vardagssaker som läxa, matlagning, städning, pengar, flytt osv. Jag skulle verkligen behöva semester i några dagar med min familj, jag tror att vi skulle behöva det som familj. Barnen behöver komma bort från tv-spel, skola och den vanliga rutinen för just nu funkar inget. Dem bråkar och har nära till tårarna hela tiden och tja vi orkar inte riktigt med vår vardag.  Jag är så rastlös och kommer aldrig till ro, för första gången idag satt jag en halvtimme och pluggade foto och experimenterade, men sen några veckor innan flytten så har jag inte haft ro eller inspiration till det.  Det blir bråk åt alla hörn här hemma, Vi behöver semester!!! Varför är det en månad kvar till semestern börjar?!



Inga kommentarer: