tisdag, juni 11, 2013

Turn the bad around to something good

Oj jag är så sjukt trött på våra grannar, dem röker heeeela tiden och tyvärr går röken rakt in under vår dörr och sedan luktar det rök i hela vår lägenheten. Jag hatar det inte bara för att det luktar förjävligt utan även för att det är farligt för mig och mina barn! Men jag kan ju inte gärna be dem sluta röka, det här är ju ända stället dem kan röka på om dem inte vill röka inomhus, men å andra sidan så är det ju som att dem röker inne hos oss istället... Men jag tror jag ska kontakta hyresvärden och se om vi kan få sätta upp nån tätning i dörren så vi slipper få in allt...

Annars så har jag smält dagens förändringar och har försökt vända dagen till något bra. Jag har flyttat över alla Jamies saker i Mollies rum och Alex saker i Jamies före detta rum. Nu får vi se om det funkar. Med skrivbordet utplockat ur lilla rummet så blev det endel plats över så Alex bör kunna leka. Jag och Pelle ville helt enkelt inte överge vårt rum, vi behöver ha plats för att både sova och ha kontor i samma rum och det hade bara blivit för trångt i lilla rummet. Dessutom sover jag så sjukt gott i detta rum så vill inte överge det!

Och Mollie somnade inom en timma idag i sin säng så det går framåt, snart kanske vi slipper bråka helt och hållet! Men man ska inte ropa hej för tidigt...

Och Pelle har bokat om sina flygbiljetter så han flyger till London ikväll och sedan till Gib därifrån imorgon bitti. Det är dyrare men ryan air kunde inte boka om honom på en fligth förrän på lördag och det funkar helt enkelt inte. Han måste ju jobba och jag orkar bara inte! Dock blir det ju ingen tur till Malaga och därför inte heller Ikea, men vi får ta oss dit en annan dag ist, kanske måndag då vi har bank holiday här nere. Vi får se!

Inga kommentarer: