måndag, december 17, 2012

ont i örat och klämd hand


Hej gott folk, idag är det måndag och vi har tagit oss igenom denna dag också trotts ett par incidenter... För det första ringde Alex fröken kl 10.30 och berättade att Alex bara skrek för han hade ont i örat så jag fick gå o plocka upp honom. Tog honom hem o stoppade i alvedon och nässpray och en timma senare var han pigg o glad och sig själv igen.
När vi skulle gå o hämta Jamie så hjälpte jag Alex med jackan medan vi väntade på hissen o Mollie som gick själv stod vid hissdörrarna själv så när hissen kom o dörrarna öppnades gled hennes hand med ena dörren och fastnade mellan dörren och väggen :( Jag fick dra loss henne och springa in och spola kallt på handen, men hon klarade sig toppen. Hon tystnade nästan genast och när jag hade spolat av henne så böjde hon fingrarna utan problem och när jag ahde satt henne i vagnen så klappade hon händerna så ingen större skada skedd. Dock pumpade ju adrenalinet igång mig så jag blev helt stirrig, sen kom chocken som gjorde mig helt frånvarande eftersom det enda jag kunde tänka på var vad som kunde ha hänt... och när jag kom hem efter att ha hämtat Jamie och fått varvat ner så kom tröttheten... Så var en väldigt lättretlig mamma resten av dagen.
Alex fick aldrig tillbaka sitt onda i örat så han fick gå på sin kompis kalas som han räknat ner till i över en vecka och Jamie var på julavslutning på scouterna. Jag som aldrig är ute när det är mörkt gick o hämtade Jamie eftersom Pelle var på kalas med Alex och jag insåg dels att vägen jag tog var betydligt längre än jag räknat med så fick halvspringa hela vägen men jag insåg också att det är rätt juligt även här i gib när det är mörkt :) Massa lampor överallt, alla blinkar hysteriskt i olika färger men är ändå rätt fint. och själva mainstreet är fint dekorerat :)


Hon bits!


Mys


titta!


Öhh vad gör du?!


Fröken bus

Julbelysning i stan

Mobilkameran är ju inte bäst men fint är det

Inga kommentarer: