söndag, december 16, 2012

bak och fika

Idag har vi haft en innedag, jag fick sovmorgon och låg i sängen till tio innan ajg gick upp och parkerade med min bok på madrassen i vardagsrummet ;) Slappade till klockan ett typ, Pelle såg på skidor på datorn och grabbarna spelade Wii och Mollie sov lite så var lugnt o skönt! Sen fixade jag mat och grejade i köket och efter maten påbörjades pepparkaksbak. Måste erkänna att Pojkarna tre skötte det mesta, jag tog bara ut och in ur ugn. Kokade en liten vad jag tror är en skinka, diskade och grejade i köket ist för o baka idag. Vi hade bjudit lite vänner på god jul fika. Några droppade dock av pga sjukdomar men så tillkom det några som skulle varit bortresta men som kommit hem tidigare. Vi hade en himla trevlig fika med hemkokt glögg, Mulled wine (brittisk variant på glögg, inte lika gott dock), några sorters ikea glögg, pepparkakor, lussekatter, mozartkulor och nötter. Ja och så väldigt trevligt sällskap såklart, älskar tillfällen som detta :)
Imorgon är det vardag igen, men bara 5 dagar vardag kvar innan jullovet!! På lördag åker vi till Stockholm för att stanna en vecka och fira jul!! Sen kör vi på en natt på hotell i Örebro då vi bara har Mollie och sedan drar vi till Stenungsund! Grabbarna kommer dit med sin farmor och farfar på nyårsafton och sedan blir vi alla där några dagar :) Ska bli så himla mysigt! Ska försöka klämma in o träffa så mycket vänner som möjligt men  ska i första hand prioritera familjen, saknar dem så det gör ont!!!


Mollie grisar lite


Alex hade tröttnat på bak


Pelle o Jamie bakar iaf


Bagaren Jamie

Inga kommentarer: