onsdag, december 05, 2012

Full rulle!

Oj oj oj en sån dag, full fart från början till slut!
handlade när Mollie vaknat, lastade av hemma o sen iväg för att hämta Alex. Mötte upp Pelle vid hans kontor och sedan lunchade vi på Burger King av alla ställen... men det var vad herrn va sugen på...
Efter lucnh åt vi lite tårta på Pelles kontor och sedan var det liksom bara en timma tills Jamie skulle hämtas så var ingen mening att gå hem emellan. Vi gick i lite affärer och fick handlat lite smått o gott, tex ett svärd till Alex som ska va soldat i julspelen i skolan. Sen hämta vi Jamie, han ville förståss också ha ett svärd så fick gå tillbaka till leksaksaffären och köpa ett till (det kostade ca 20kr så va ok). När vi ändå var i Irish town så kollade vi om det var kö hos frisören, det var det inte så grabbarna blev klippta :) Sen hem, sätta ihop tårtan, tack och lov hade jag köpt klara tårtbottnar och färdigfärgad marsipan! Laga middag och bjuda in några vänner på spontant tårtfika :) Vi hann äta middag och sedan kom Jocke, Vlada, Phil, Trine, Leo och Johan över på fika :) Tur alla bor när oss iaf med tanke på framförhållningen! Var iaf jättetrevligt och min söta lilla tårta verkade få godkänt av samtliga, själv kunde jag inte smaka eftersom den var full i grädde... Sen hade Pelle beställt marängsviss också så fika fanns det! Jag tror Pelle är nöjd med dagen och kalaset, grattis igen hjärtat!

Antar jag ska spendera imorgon förmiddag med att städa och sen vet jag att jag ska träffa Najade när jag ska hämta Jamie. Ingen annat finns på kartan men dagarna brukar ju fyllas upp ändå...

På Fredag kommer svärföräldrarna, ska blir trevligt! fast jag kommer nog inte träffa dem så mycket under lördagen då jag och Trine och eventuellt Vlada ska till ett shoppingcenter i Algeciras o shoppa och sen på kvällen ska vi på Phils födelsedagsmiddag, utan barn!

Lunch på Bk

Kungen för idag
Prinsessa på rymmen


Kronan passade bättre på Alexander den store!

Mollan


Yummie


King Alex!


Ser lite efterbliven ut men söt ändå

Pelles tårta, grisarna är väl söta ;)

Inga kommentarer: