måndag, juli 25, 2011

Tack!

Hade haft en crappy söndag av flera orsaker men så kommer kvällningen. Först droppar det in ett sms från Kim som undrar om hon får komma hit ikväll. Pelle skulle till Håkan så självklart får hon det. ett par timmar senare precis när Pelle gått så kommer ett sms till, hade försökt ringa Trine under dagen får att jag mådde kasst. När hon får reda på det o att Pelle är iväg så får jag smset "jag kommer med en gång" <3
Strax före 22 kommer både Kim och Trine och jag får ösa ur mig all skit! På bara ett par månader har jag fått 2 så fina vänner här nere och ett antal nästan lika fina vänner. Jag älskar mina vänner där hemma men här har jag fått livet jag önskat mig. Ni vet serien vänner, dem umgås alltid, är alltid hemma hos varandra o allt är naturligt. Så är det här! Vi pratar om allt, bra saker, dåliga saker, pinsamma saker, äckliga saker, sex ja allt. Och hur länge har jag känt dem? Ett par månader :) I love it! Fast det är mycket skitsnack om folk så ibland kan jag inte låta bli o undra om dem pratar skit om mig när jag inte är med? Men sådär är ju tjejer i största allmänhet och så länge dem vill fortsätta umgås så är det kanske bättre dem pratar om det dem stör sig på med mig när jag inte är med så dem har fått det ur systemet ;) Men jag hoppas ju givetvis att dem inte behöver det även fast jag vet att jag kan vara a whiny bitch ibland :P
Well, jag har alltid velat ha det som dem i vänner har alternativ en stor familj med bra sammanhållning. Well med skilsmässor osv så kommer det här med familjen inte ske förrän mina egna barn är vuxna isf så att ha kommit in i ett kompisgäng på detta sättet passar mig fint.
Antar det är skillnad här nere eftersom vi är svenskar (dem flesta även fast det finns ett par utifrån) och att man inte har vänner utspritt på olika håll som inte känner varandra som man har i Sverige. Jag har ju många vänner i Sverige som inte är vänner med varandra men här nere känner typ alla jag känner varandra :)
Så tack gud om du finns för dessa fina vänner ;)
Och er andra, jag har inte glömt er, alla vänner i sverige som finns för mig ni betyder precis lika mycket men det är skönt o ha andra fina vänner som liksom finns på plats när man har lite kämpigt. Så min Söndagskväll räddade Söndagen från o bli total katastrof!

Imorgon blir det frukost med Kim o sen blir det lite shopping, måste gå till bokhandeln med begagnade böcker o hitta nåt o läsa vid poolen osv ;) Sen så måste Alex ha fler kalsonger nu när han verkligen är blöjfri och använder det hela tiden. Händer inte olyckor så ofta men tillräckligt ofta för att det blir en bristvara :P
Sen får vi se vad morgondagen har o erbjuda, vi (läs jag) blir rätt trötta när vi är ute på äventyr i värmen. Men ska nog införskaffa vätskeersättning o sätta i mig på morgonen så jag får i mig vätska o salt så kanske jag kan hålla yrseln borta. I hope! För yrsel är nästan värre än illamående. Med illamående kan man ju gå ut även fast det är jobbigt. Med yrsel så kan jag knappt stå upprätt än mindre gå ut ur lägenheten om jag inte vill svimma...

Well time for bed, cya!

Inga kommentarer: