måndag, juli 18, 2011

Helgen

En ny vecka påbörjas idag och jag vet inte alls vad som händer i veckan. Idag blir det iaf Poolen, jag ska bara övervinna mitt illamående och fixa något o äta åt oss. Hör o häpna men Jamie vaknade 11:50 idag o väckte mig!! Alex sov fortfarande men vaknade 10min senare av att sängen var tom skulle jag tro. Men visst helgen har varit extrem men sena kvällar för grabbarna så det skadade inte! Men känner mig som en tonåring igen när jag vaknar mitt på dagen ;) Kommer väl få en chock när bebisen föds o ska upp i gryningen *ryser* :P

I fredags så var vi ute o åt med gänget, god mat o gott sällskap. Hela gänget samlat trots att 2 av dem fått sparken tidigare under dan. Men ingen av dem la det på sin chef så råkar vara min make. Dem förstod och var inte sura. Det var en trevlig middag trots omständigheterna den dagen.

I Lördags så skulle vi hem till Kim o Annika på grillfest, hade tänkt åka runt tvåtiden. MEn alla var trötta o irriterade. JAg mådde illa o hade yrsel. Pelle som behövde jobba lite innan o fick inte det o funka så slutade med att Pelle satt o svor o jag somnade om i sängen pga yrsel... Vid halv fyra vaknade jag o då ringde vi Kim som skulle hämta oss med bilen o sen tog vi sällskap med Johan, Trine o Chichang (stavas?) som skulle med bussen i La linea till samma ställe. Slutade med att jag åkte bussen med dem o Pelle o barnen åkte bil. Tror vi behövde lite paus från varandra för o bli på bättre humör. Sen blev det poolhäng hos Kim o Annika innan kvällen kom, alla gäster anlände och grillen tändes. Det var en trevlig kväll men trevliga människor. Jamie höll sig vaken hela vägen och somnade först hemma i sin säng vid ett!! Alex la vi dock i Kims säng vid 22:30 då han va helt slut.

Söndagen vaknade vi sent, gick på "frukost" med delar av gänget på en pub i Irish town, gott o billigt :) Sen gick vi hem o slappade. Eller Pelle åkte hem till Kim med bilen. Resten av dagen tog vi det lugnt tills vi skulle träffa Brendan o hans familj för lite mat o sedan faire i La Linea! Brendans fru Anne var hur mysig som helst och hade ingen jobbig irländsk dialekt som jag hade befarat. Jag förstod o hade inga problem o prata med henne :) Fairen i La Linea var i princip ett tivoli som i storlek med gröna lund som dem byggt upp på en vecka bara. våra barn o Brendans o Annes 3 barn hade hur kul som helst när dem åkte karuseller o bergodalbanor :D Kostade en slant men det var de värt då man fick se barnens ansikten stråla av glädje!!
En underbar kväll men slutade sent den också så kanske förklarar sovmorgonen idag :)
Anne tog mitt nummer o skulle höra av sig, så jag har äntligen fått en vän här nere som också har barn :)

Inga kommentarer: