torsdag, juli 21, 2011

Lekplats, tivoli, bio :)

Gah att klaga funkade tydligen, idag har jag inte mått illa! Trött har jag dock varit iaf, vet inte om jag ständigt får för mycket sömn här eller vad problemet är... Lägger mig mellan midnatt o ett och får sova till ca 9.30 varje dag så för lite sömn är det ju inte tal om... Well jag är ju gravid också så det kan ju förklara lite. O så tar ju värmen enormt på krafterna!

Idag har vi iaf varit ute vid europa point o lekt på lekplatsen ett par timmar. Men jag vet inte, tror barnen tycker värmen är lika jobbig som jag för dem har liksom inte längre nån energi när vi hittar på saker. Eller så e dem för bortskämda med att vi alltid hittar på nåt varje dag.
Igår kväll var Pelle o barnen o bowlade o då glömde jamie ett gosedjur o sina solglasögon där så när vi åkte hem så hoppade vi av bussen lite tidigare o gick in o frågade efter dem. På andra stället där inne som vi frågade vid så fanns dem som tur va :) Nöjda promenerade vi den km till mataffären o handlade lite. Blev rekomenderad av Trine att man kunde köpa färdig lagad varm mat där till bra pris så jag testade, blev grillad kyckling och klyftpotatis, himla gott faktiskt! Och betydligt billigare än o köpa hämtmat eller gå ut o äta. Men dyrare än o laga själv såklart. Men färdiglagad mat som det dessutom blev över till imorgon för 80kr för hela familjen är ju helt okej. Funkar när man är för trött för o laga själv, men knappast varje dag :)
När vi kom ut från affären så ringde jag Pelle o så gick han från jobbet så vi kunde äta maten varm tillsammans. Både jag o Pelle var dödströtta så efter maten somnade Pelle på soffan o när han fått sova nån timma så fick jag gå o sova :P
Sen blev det fairen/tivolit igen, barnen vart saliga. Så himla kul o se dem så lyckliga :) Men på slutet var Alex så trött att han nästan somna så vi fick gå hem, dock med mkt gråt o protester från Alex :P Well ungarna somna gott nu när vi kom hem iaf :)

Imorgonkväll ska vi ha barnvakt och gå ut o äta o gå på bio. Blir nog sista Harry Potter filmen :) Ska bli skönt med lite bara Nathalie o Pelle tid, var ganska länge sen! Och Kim som ska vara hos ungarna kommer inte få några problem då ungarna avgudar henne :)

Sen är det helg, gud så skönt med helg igen!!! Pelle är ledig o vi kan hitta på saker ihop. Om jag mår illa så kan Pelle ta hand om barnen, det känns skönt. Är väldigt tungt o försöka vara en bra mamma när man mår kasst, var på väg rakt in i väggen häromdagen...

Well, tills vi ses igen...

Inga kommentarer: