onsdag, juli 20, 2011

Illamående = kass mamma

Jäklar vad jag är trött på att må illa. Går in i vecka 18 imorgon och illamåendet borde ha gått över för flera veckor sen men nä, fortfarande inte. Det tar över hela min värld. Jag orkar inte vara en bra mamma och jag vågar inte gå ut direkt på morgonen för jag spyr upp frukosten i princip varje dag... Ikväll har jag dock inte mått illa så medan Pelle o barnen var till Kings bastion o bowlade så röjde jag här hemma. Plockade leksaker o kläder i en timma tror jag :P Fast då vek jag o hängde tvätt också. Sen skurade jag köket med anit baktriell spray så nu känns det hundra gånger fräschare! Mår mentalt så mycket bättre när jag känner att jag får nåt gjort o inte bara sitter hemma o ugglar. Visst vi har varit vid poolen ett par timmar idag men barnen är inte lika entusiastiska inför det längre, dem badar en sväng o sen tjatar dem om fika o sen vill dem typ hem igen. But cant say I blame them, det börjar bli lite långtråkigt o gå dit hela dagen. Får väl ta tummen ur röven o möka oss bort till europa point o leka imorn så vi får lite variation :)
När vi väl varit ute på nåt äventyr så brukar jag dö i soffan, illamåendet tar ut sin rätt så barnen får se tv tills det är dax för mig o laga mat... världens sämsta mamma som bara orkar några timmar per dag, suck!

Imorgon tänkte jag köpa lite hårfärg o piffa upp mitt hår, den fräscha röda jag hade i sist har blivit urtvättat o ser riktigt blaskigt o fult ut på mitt huvud. Tänkte att lite uppiffande kunde pigga upp mig i allmänhet också :)

På Lördag ska vi ha inflyttningskalas med kompisarna här nere. Alla andra kör på inflyttningsfest men för att barnen ska få vara lite delaktiga så tänkte vi köra lite kalas med lite bakelser osv o så gå ut o äta tillsammans sen på kvällen ist :) Blir nog mysigt!

Inga kommentarer: