söndag, juli 10, 2011

Pool o sol!

Har nog jordens trögaste dator alternativt internet, kanske tom är en kombo av dem båda.. Iaf har det tagit mig kanske 10min o få upp bloggen o börja skriva ett nytt inlägg, det är tragiskt...

Vi är alla slöa nu, vi träffade gänget på fresco o åt lite vid 12 o efter det gick vi i vår familj till vårt poolområde då det är mer barnvänligt än den poolen som dem andra gick till. Grabbarna simmade och lekte jättemycket och även jag låg i riktigt mkt. Den barnpoolen som e djup nog o simma i är ändå pissljummen så man kan typ bada hela tiden :) Barnen är inte alls rädda för vattnet längre så dem simmar, hoppar o busar hela tiden. Lite skillnad mot för bara några veckor sen!
Sen gick vi hem o lagade middag men solen o poolen tar på än så vi gör inget alls nu efter maten, ser på tvn o sitter vid datorn. Barnen ber om o få sova men vi vill inte lägga dem innan åtta då vi vanligtvis har mycket senare vanor här nere än man har i svea.
Men har varit skönt med en familjedag vid poolen :) Och färg har man fått även fast vi smörjt in oss, solen är stark!
Skulle gärna lägga upp lite bilder o visa er hur vi har det här, men datorn är slöast så det skulle ta flera dagar :P Kanske kan låna Pelles dator o göra det sen.

Förresten är Alexander nästan blöjfri på dagtid nu. Har varit mkt velande med det där senaste halvåret men nu kör vi stenhårt utan blöja och det händer kanske i snitt en olycka om dagen och oftast är det då också bajs. Jag vet intresseklubben antecknar men jag är stolt :) Mina killar börjar bli stora! Om ett halvår ca är dem 3 och 5 år plus att dem fått ett litet syskon :) Tänk vad tiden går!

Inga kommentarer: