tisdag, juli 12, 2011

Idag var vi väldigt segstartade men jag var på sämst humör. Vid elva messade Kim o sa att hennes internet inte funkade så hon ville låna vårat. Självklart fick hon det så vi åt lunch medan vi väntade på henne. Sen satt hon o jag vid varsin dator tills klockan var ungefär ett. DÅ tog vi oss i kragen o tog oss ut. Hon visade mig en bokaffär med begagnade böcker som hon pratat om ett tag, i was in heaven!! Ett helt hyllplan med Nora Roberts till shysst pris :) Well hela bokaffären var proppfull med bra böcker så dit kommer jag gå, ofta! Köpte 2 böcker till mig i en serie, det irriterande är att dem bara hade 1 o 3an i den serien just nu så jag får återkomma ;) Måste ju ha nummer 2 också. Det är alltså en affär där man byter in böcker, så folk lämnar in böcker hela tiden för dem får pengar för dem :) Perfekt, då kan man lämna in böckerna som inte är så jättebra! O chansen för nr 2 i serien känns större ;)
Sen gick vi till en billig affär där dem har allt möjligt, blev som ni ser ovan på bilden simglasögon åt barnen, sen hittade jag nål o tråd som jag letat efter och 2 pussel/spel åt grabbarna. Spelade ett med Jamie innan o han har redan lärt sig 4 ord till på engelska! Han suger i sig som en svamp. Sen fick faktiskt barnen varsin barnbok på bokaffären, Alex fick om tåget Thomas och han vart överlycklig.
Vi gick o hälsade på på Pelles jobb där Alex stolt visade boken för alla :) Sen så passade vi på o äta lite på Pelles jobb då dem har tillgång till mat där dygnet runt, en ekonomisk variant för oss då det är gratis! Och ännu mer ekonomiskt blir det då Johannes som bott hos oss i en vecka ville bjuda på middag som tack så vi ska ut här strax. Så nu ska jag byta kläder! vi ses!

Inga kommentarer: