torsdag, juli 02, 2009

veckoplaneringen ;)



Ytterligare en ny dag är här, jag är helt väck i skallen, vet inte varför för jag har sovit dem timmarna jag vanligtvis behöver. Men det är nåt speciellt sövande över att gå upp med barnen...

Igår fick jag reda på att 2 barndomsvänner förlovat sig, ja med varandra :) Det är jätteroligt för dem, verkligen inget jag miss unnar dem men det känns himla konstigt. Dem kom aldrig överrens när vi gick i skolan (ja jag vet, kärlek börjar alltid med bråk blaha blaha) så jag har fortfarande svårt o svälja att dem är ett par. Sen så var hon min bästa kompis under högstadiet och han har alltid varit mitt ideal på pojkvänner typ. Jag har varit kär i honom till och från så många gånger att jag tappat räkningen. Och trots att jag är förlovad jag med, planererar bröllop med min älskade Pelle och är så himla lycklig så kan jag inte låta bli att vara svartsjuk på henne som fick just honom. Inte för att jag skulle vilja byta men... tja ibland är man bara konstig!

Annars igår så åt jag lunch med Pelle innan jag hämtade Jamie o sen när vi hade kommit hem så fick vi besök. Marie-Louise o hennes söta små dockor var här o åt tårta o lekte. Det var väldigt trevligt. Lilla Tuva var en kopia av storasyster Ylva :) Och Ylva är så söt med sitt lillgamla sätt! Fast på slutet fick hon ett trots utbrott, faktiskt lite skönt o se att det inte bara är Jamie ;)
Hände inte så mkt mer spännande igår, vi hämtade Pelle inne i Lysekil, handlade lite och plockade med kinamat hem. För vem vill laga mat i denna värme?!

Ikväll kommer brorsan med familj. Dem har inte sett huset ännu så dem ska väl beundra det halvfärdiga verket. Eller kanske inte blir beundran, dem kanske inte tycker vi har det fint alls, vem vet.
Innan dem dyker upp hade jag tänkt åka till göfab, kanske till och med får med mig Pelle, men sånt kan man ju aldrig veta :P Har lovat Jamie o köpa färg så vi kan måla hans kottar. Tänkte se om dem har färg på göfab o sen behöver vi en torkvinda till trädgården. Jo jag hatar torkvindor lika mkt som du, men jag har insett det praktiska i att ha en. Och på göfab hade dem det för 300kr sist vi var där! Men vi får se vad det blir :) Har fått pengar av min mormor som grattis till körkortet, tänkte köpa mig själv nåt roligt, vi får se vad det kan tänkas bli, kanske inte finns nåt passande på Göfab.

Imorgon ska vi beundra lilla Nova hos Camilla o Rickard, ska bli spännande. Ja vi ska väl umgås lite med dem också antar jag :P Låta Jamie o Emilia leka lite o så.

På söndag ska vi träffa en ny bekantskap. Vi träffade henne på stranden häromdagen o började prata, slutade med att vi hittade varandra på facebook o konstaterade att vi hade gemensamma vänner. Och på söndag ska vi alltså ses, antar hennes kille följer med också för han behövde lite nya bekantskaper precis som vi. Även Jannike kanske skulle följa med, en bekant till oss som tydligen är bästa kompis till Caroline.

Inga kommentarer: