måndag, juli 13, 2009

Dem sover!!

Ah känner mig mer o mer avslappnad inför bröllopet, idag har vi varit o beställt blommor, blir nog blommor för några tusen om vi säger som så... Men det får det vara värt.
Vi har även ringt till tårtbagaren o ska dit på onsdag. Jag ska även iväg o shoppa underkläder till bröllopet på onsdag med Becka. Många små detaljer betas av en efter en... väldigt skönt! Men pengarna rullar iväg o jag börjar bli bra orolig för ekonomin... Vi får som tur va hjälp av våra föräldrar! Iaf mina föräldrar vad jag vet med all säkerhet. även min mormor har bidragit med pengar, allt försvinner in i allmänna konkursen... Plockar ju på i pengar väldigt fort... Men det är ju en dag o minnas iaf! Räknade ihop nu och med dem bidragen vi får så kommer jag o Pelle undan rätt billigt ändå, det lättade mitt hjärta. Så enkelt var det! Hoppas bara mina uträkningar stämde något så när.

Nu sover bägge pojkarna, Jamie sov typ 7 timmar i natt o sen 10min idag på dan så för första gången sen i början av Juni så sover han på sin normala sovtid! Fantastiskt skönt o kolla på klockan o den bara visar åtta. Det är inte barnprogram som rullar på tv:n nu utan en vuxenserie! För er som inte har barn så är nog inte detta nåt märkvärdigt, men här, oj vad skööönt! Jamie har somnat runt tio-elva varje kväll i sommar eftersom hans rutiner blev rubbade på semestern. Jag har haft noll egen tid förutom när dem sovit middag, vilket sällan inträffar samtidigt.
Förhoppningsvis kan jag få tillbaka rutinerna lite nu, visst det innebär tidigare mornar men som det är nu så vaknar Alex iaf vid 6-7. Så det är de värt alla gånger!

Imorgon ska grannen komma hit o fika, Pelle som driver på det för o få god kontakt. Och det är en bra tanke men jag känner mig lite obekväm i hela situationen. och jag vet ju vem som kommer få städa hela morgonen imorn... Men kan vara bra o känna dem iom att vi bor så nära!

O idag har Alex åkt på feber, stackarn hade 39.7 sist jag tog febern, mår dåligt bara av o tänka på det. Men han fick alvedon, gröt o nu sover han som en stock! Skönt för honom för han har varit så orolig under dagen idag.

Ne dax o greja lite!
ses!

Inga kommentarer: