lördag, juli 18, 2009

Båttur o svensexa!

Dagen idag började inte riktigt lika illa för mig som den gjorde för Pelle. Pelle har nämligen sin svensexa idag. Hans vänner kom klockan åtta ut till ingarö o väckte Pelle genom att kasta honom i sjön... huh!! Men antar han ska vara glad det är sommar ;)
Sen försvann grabbarna + Jenni, Pelle iklädd cykelbyxor, rosa skjorta o rosa hatt. Mycket gulligt och allt detta får bara mig o bäva inför min möhippa. Säga vad man vill, dessa tillställningar är inget för brud/brudgum ifråga o se fram emot. Speciellt inte om man är som jag, mår sjukt dåligt av o skämma ut mig o andra. Ja mina vänner hävdar att dem ska vara snälla, men vad vore en möhippa utan pinsamheter? Ja jag vet att det kommer komma, så försök inte protestera! Vi får väl se hur många av vännerna som fortfarande kommer vara inbjudna på bröllopet efter möhippan ;)
Ja men idag har jag iaf undkommit sådana pinsamheter, för jag har spenderat dagen vid havet! Svensk sommar när den är som bäst.
Pelles mammas kompis Maggi är även hon på semester på ingarö just nu med sin kille Tommy. SÅ dem packade in sig i kajaker medan vi andra lassade på 3 ton grejer, oss själva och hundar på båten Bölja för att tuffa ut till en ö o sola! Ja 2 hundar blev det eftersom Tommy har en hund som heter Hampus, han fick ju åka med i båten för kajaker är inte byggda med sidovagnar till hundar...
Vi kom fram till ön som jag inte vet vad den heter, försökte lägga till vid 3 olika ställen innan vi äntligen fick klivit i land. Sen hivades fil o mackor o hela skafferiet fram på berget o hela sällskapet smaskade i sig för fulla muggar. Johan hittade smultron, han kom tillbaka med 2 nävar smultron! Efter en vända på ön sedan så kommer även jag till smultronstället, jag har aldrig någonsin i mitt liv sett så mkt smultron på en o samma plats! Vart vi än vände oss så var där en ny buske med röda juveler! Ön heter numer smultron-ön för mig, vad dess riktiga namn var förtäljde aldrig historien...
Sedan blev det bad, i den här familjen är ingen så knusslig, nakenbad för hela slanten! riktigt behagligt i vattnet även fast jag inte skulle gå så långt som att kalla vattnet varmt...
Sen tuffade båten hemåt igen, jag blev sittande med en hysterisk Hampus i knät. Han ville inte skiljas från sin husse... Anna o barnen somnade gott i fören :)
Sen blev det middag o avfärd till sköndal eftersom svensexan anlände till ingarö o är där nu ikväll o super skallen av stackars Pelle :P

Igår var jag o Pelle o barnen inne i sthlm centrum. Fick köpt skor till alla 3 killarna till bröllopet. Pelle fick även ett par nya vanliga gympadojor eftersom han dödade sina förra när vi hade översvämning. Dvs han gick i vattnet med dem o efter det är dem inte fräscha precis...
Vi hämtade även ut våra ringar och träffade vänner. En bra dag helt klart!
På kvällen vart det grillning med familjen ute på ingarö.

Här kommer bilder från idag!





1 kommentar:

bluerain sa...

Låter som ni också hade en bra dag! Häftigt smultronställe! :)