torsdag, juli 16, 2009

Underkläder, grannar o tournerspel!

Igår kväll somnade jag redan kl nio undertiden jag la barnen, la mig för o läsa i vårt rum men slocknade. Var en lång dag igår, fast en väldigt bra dag! Jag var barnfri i stort sett hela dagen, något som jag personligen tycker att jag hade förtjänat :) Jag var iväg o shoppade underkläder med Becka. Vi hade jättetrevligt men det är verkligen svårt o hitta en BH som sitter bra på mig. Mitt fläsk är inte tillräckligt fast :P Well vi hittade en som funkade okej, såklart i den dyraste affären men det får gå :) Tror jag ska gå till den affären igen för nu fick jag ju en riktigt bra BH ist för nån som sitter halvtaskigt, blir ju dyrare i längden iom att man måste köpa fler då... Så jag är nöjd. Blev även ett par "control" trosor, som håller in magen. Har jag aldrig sett innan men funkade bra, bekväma och inte mkt dyrare än vanliga. Skilde bara 20kr liksom och hela figurer blir så mycket snyggare! Rekommenderas om man inte använder kort korta linnen o toppar förstås :P
Sen så blev det ett par leggings som vi ska försöka sy om så dem blir typ som cykelbyxor, för jag vill verkligen inte har strumpbyxor!
Så nu vet ni allt (nästan) om mina underkläder, grattis! :D

Idag ska vi åka till sthlm, blir där i ca en vecka. Vet inte om vi hamnar på ingarö ikväll eller om vi åker till sköndal. Vi hade tänkt åka förbi fallens dagar men såg nu att det började först imorn så det blir det inget med. Ja det är en festival i trollhättan då dem släpper vatten i slussarna, väldigt häftigt o se!

I tisdags så hade vi grannarna över o fikade, det var över förväntan. Dem är ju i ålder med våra föräldrar, tja han är nog som mina föräldrar o hon som Pelles i ålder ;) Men dem var väldigt pratsamma o vi satt ett bra tag o fikade! Vi visade huset o dem tyckte nog det var roligt o se eftersom dem aldrig hade varit inne här innan, o dem har ändå bott här i tolv år! Tanten som bodde här innan var tydligen rätt så svår, dem hade knappt pratat med henne fastän husen ligger så nära varandra. Men vi vill ha god grannsämja o än så länge funkar det ju. När vi kommer hem från sthlm blir det till o bjuda in Sif o Sverker som bor i det andra huset som ligger här i vår lilla klunga. Dem är i åttio-årsåldern så vi får väl se hur länge dem orkar ha kvar huset... Eller hur länge till dem hänger med så att säga.
Iaf i tisdags blev det även tournespelen som var här i Lysekil. Det var roligt, Jamie älskade hästarna och vi tyckte dem gjorde en hyfsad show, kändes lite B men helt klart godkänt. Jamie fick även ridit ponnyridning o klappat en av dem stora hästarna som var med i showen. Riddaren pelle hejade på vann. Typiskt!

Nej dax att börja packa o kasta ihop några pannkakor så vi kan komma iväg.

1 kommentar:

sandra sa...

ah, tornerspel kolald ejag pa varje ar med papap nar jag liten :D minnen!!!