lördag, juli 04, 2009

Fantastisk familjedag

Ja dagen idag har varit helt fantastisk. Vi har bara haft så himla mysigt!
På morgonen klippte jag o Jamie resterande delen av trädgården som vi inte gjorde klar i går kväll, sen skulle vi åka till fiskebäcksvik för o träffa Jeanette o Morgan med barn men Pelle sov länge o dem var tvungna o åka tillbaka hem för o lägga Max. Iaf så bestämde vi oss för o ses inne på Pinnevik ist när dem alla vaknat. Så strax efter tolv kom vi till stranden och runt ett kom Jeanette med familj. Det fanns en liten "sjö" med vatten på stranden eftersom det var lågvatten (finns alltså vatten upp dit då det är högvatten) som hade värmts upp av solen och därför var varm. Barnen älskade den, lekte där hela tiden. Även Alex satt där i en stund o plaskade! Max o Jamie verkligen stormtrivs ihop, hittar på så mkt dumheter tillsammans... busungar!
Vid halvfyra började det bli dax o åka hemåt för o äta o duscha, men eftersom dem hade invigning av strandpromenaden i norra hamnen idag så bestämde vi med Jeanette o Morgan att vi skulle ses där senare. Så vi for hem o eftersom ingen av våra söner sovit under hela dagen typ så somnade dem innan vi hunnit ut ur Lysekil. Så dem sov medan jag duschade o vi åt majskolvar till "middag". Jamie vaknade precis då vi stängde dörren till bilen för att åka tillbaka till stan, bra tajming. Och ja, dem sov i bilen men vi hade fönstrena öppena o även bagaget så var inte varmare där än någon annan stanns!
I norra hamnen var det massa jippon, dem hade hoppborgar och karusell för barnen. En massa som uppträdde, typ jonglerade, gick på styltor osv. Allt var gratis så Jamie åkte hur mkt karusell som helst :P Vi stötte även på jamies dagiskompis Josef och hans föräldrar som framförallt Pelle pratat endel med. Så Dem åkte karusell ihop o vi snackade lite med dem. Sen kom Jeanette o morgan o så skulle max också åka karusell :) Ja jo vi fick även gått en sväng på nya strandpromenaden, jädrigt fint har dem gjort! Kostat på det rejält, är nog bra för Lysekils turism!
Ja sen skulle Pelle till kontoret men först körde han hem mig o barnen så han slipper cykla hem inatt när han är klar med jobb o pokerspelande.
Men dagen har varit så underbar, riktig sommar, nästan som semester! Och barnen har haft kul o vi så himla trevligt, helt perfekt!
Och nu bokade Pelle tåg, o det som han hade tänkt ta imorn fanns det inga biljetter till så han åker på måndag morgon ist. Så vi har hela dagen imorn ihop vilket ska bli skoj.
Hade först glömt att vi ska fika med Caroline o hennes familj imorn fm så fick för mig att vi skulle fara till Nordens ark och nu kan jag inte släppa detta trots att jag gärna vill fika med dem o lära känna dem bättre. Hade bara varit så mysigt att åka till nordens ark! Men kommer fler tillfällen, kanske vi kan göra nästa helg ist! Om nån vill med så hör av er!

Sitter i sängen nu med Jamie brevid mig, han försöker sova, borde jag med göra snart men är lite öm i hela kroppen. Lyckades tydligen bränna mig rätt bra i solen. Det kom i efterhand. Annars brukar jag alltid kunna känna det under tiden på stranden men idag kom det efter o sa bara pang. Hela ryggen är röd, delar av låren och såklart axlarna... suck! vad som stör mig met är att båda barnen blivit lite röda fastän jag smörjt in dem flera gånger under dagen. Men ingen av dem verkade ha ont av det iaf, tur det!

Nåja, tack för idag alla medverkande, har haft det underbart!