lördag, juli 11, 2009

Klänningstyg inköpt!

En regning lördag har tagit sin början, tycker det är skönt för då finns det inga krav på att man ska ut o hitta på något i det vackra vädret. Nej för regnet smattrar mot fönsterna, konstant, o inte ens hunden vill gå ut! Jag fick iaf sova idag för Pelle är tillbaka. Ja ända till kl nio! Nu sover Pelle ist, för han hade migrän halva natten o fick inte sovit ordentligt. Och fast jag sa till honom att jag kunde gå upp med Alex så vägrade han, han ville så gärna ge mig sovmorgon, så söt! Nu sover alltså dem 2 morgonpigga pojkarna, Jamie ser på barnprogram o jag sitter här.

Igår fick jag köpt tyg till min brudklänning! Dem är så söta Becka o hennes mamma! Jag var med igår i form av en provdock ;) Ja alla tyger skulle jämföras med min hudfärg och det var väldiga disskutioner om vilken vita färg jag skulle ha. Men alla var eniga, "hon ska ha vitt" sa mamma. Ja inte cremevitt eller off white, nej vitt skulle det vara och så blev det! Så nu har jag ett vitt tyg som dem prutade ned med 20kr metern för att det var lite vågigt, inte mig emot! Det blev även ett lila tyg som vi trodde skulle matcha Pelles slips, men väl hemma var det inte riktigt samma nyans, mitt fel. Men det lila tyget ska ändå inte sitta på Pelle utan på mig o pojkarna, för det ska sys flugor till grabbarna o ett schysst band som markerar min midja :) Ja så det gjorde inte så mycket!
Efter att mamma o Lasse åkt hem så gick jag, Becka o Stina, som jag tror Beckas mamma heter, (Becka kallade henne tanten hela tiden så jag kom på mig själv med o säga det också :P) runt mer på Göksäter. Jag hittade gardiner till köket, ett linne, en krok o klädnypor. Tja jag hittade långt mycket mer men jag försökte hålla i pengarna. Becka köpte en skottkärra åt Jamie eftersom hon hade dåligt samvete över att han inne fått nån födelsedagspresent. Men när vi kom hem o Jamie skulle få sin present så låg han i hög feber o bara grät. Stackars liten!
Så blev en kort visit för Becka o hennes mor här i huset, men dem fick mätt varenda vinkel o vrå som jag har på kroppen!
När dem hade åkt skickade jag iväg Pelle för o köpa lite middag, blev grillade kyckling o färdig-för-ugnen-potatisgratäng, mums! Men barnen som hade sovit när Pelle åkte vaknade båda två så blev ju inte direkt den romantiska lilla middag vi hade väntat oss... Men det mättade i magen o smackade gott. Nu han vi äta potatisgratäng i ett par dar :P Får bli det idag iaf, resten fryser vi nog, får ju finnas nån måtta!

1 kommentar:

Leijona sa...

Men hade du inte en klänning? Du la ju upp nått på bilddagboken och frågade insytt eller icke i urringningen :) Du blir nog fin i vilket fall som helst! :)