lördag, juli 11, 2009

Översvämning...

Dagen idag har varit både bra och dålig.
Pelle har målat klart i pokerrummet så nu kan vi möblera och packa upp all skit! Så himla underbart! O jag har skruvat upp gardinstänger och satt upp gardiner i vårt o barnens rum. Jag fick även skruvat upp en hylla i vårt rum och 2 lampor inne hos barnen. Jag har också lagt i ordning i vardagsrummet med mattor o fått packat upp en låda till! O nu fick jag ett ryck o fick upp en taklampa i vardagsrummet plus att jag fick lampan i lekrummet o fungera, tack pappa för tipset! Allt detta känns jätteskönt!
Men när Pelle skulle ner i källaren för o spola av penslarna så ser han att vi har översvämning :S Vi har ju haft himla tur med det här huset... suck! Damen som sålde berättade att dem hade haft det nån gång för många år sen men att bonden sen dess hade dikat ur så att det inte hade hänt sen dess. Tja nu så hände det igen... Som tur var hade dem pga att det innan varit översvämning ställt upp allt på pallar, alltså tvättmaskin, frys osv, så inget sånt har blivit förstört.
Först fick vi lite panik men så ringde jag min pappa som sa att man ska ringa sitt försäkringsbolag. Så det gjorde Pelle o dem skulle skicka sitt jourteam. Men vi insåg att vi hade grejer som skulle bli förstörda om vi inte flyttade på det så Pelle ringde Carl som lovade komma. Sen sprang Pelle ner o bar medan jag passade barnen, Jamie har nämligen feber o Alex har varit allmänt grinig. När Carl kom hade den hjälten med sig en pump! Så Han o Pelle pumpade ut allt vatten, dem pumpade även ur vår dagvattenbrunn så det borde inte ha kommit mer. Och bäcken som var orsaken, tja förutom regnet håller på o rinna undan. Tror inget värdefullt blev förstört tack o lov men ett sånt jävla äventyr! Så nu håller vi alla tummar för att det inte blir värre än såhär. Vi ringde o avbeställde jourteamet också eftersom faran vart över tack vare Carl! Men om nåt skulle ha blivit förstört så hoppas jag att försäkringen ska täcka det.. men man vet ju aldrig...
Var nere o kikade nu, har vår avfuktare som går konstant där nere o golvet var i stort sett torrt nu! Himla skönt, verkar inte bli mer än såhär! Men ska inte ta ut nåt i förskott för jag ser att mörka moln rullar in på himlen igen... suck! Håll alla era tummar o tår! Kram

(ja jag vet jag är hopplös med färgerna på bloggen, haha, tycker det är kul o prova mig fram :P)

1 kommentar:

Pernilla sa...

Håller alla fingrar och tår för att det har gått bra ;)