tisdag, juli 21, 2009

Gröna lund, en Jamie-dag!

Blev varken skansen eller junibacken idag. Skansen kom vi på var en dum idé eftersom det är allsång idag och när vi skulle in till junibacken så var det 30min kö in o sedan skulle man få en tid då man kunde åka sagotåget o vad jag förstod skulle den tiden vara flera timmar senare så vi la ner det. Bestämde oss för gröna lund eftersom Jamie hade pekat på åskattraktionerna o sagt "mej åka" innan. Men var mkt folk där också, vi hade 140nummer före oss i kölappar innan vi kunde köpa inträde o biljetter... Men vi gick iaf in o det var mysigt. Jamie ville åka typ allt o eftersom Pelle inte gillar saker som snurrar så åkte han typ 3 grejer o resten åkte jag o Jamie :) I slutet blev det väldigt mkt folk o Pelle o Jamie köade i säkert 30min vardera till lustiga huset och kärlekstunneln. Jag o Alex vi strosade runt o förlorade pengar på lotteri o tittade på människor. Var en bra familjedag, eller kanske en Jamie-dag eftersom allt centrerat runt honom! Vi har bara åkte barnvänliga saker men det har varit alldeles lagom! Ätit korv o glass o jag även en pizzaslice. Ja helt enkelt jättemysigt!
På vägen hem sen skulle vi plocka upp "larsa", ja det är Jamies sätt o säga farfar. Men dem bygger om sthlm så mkt just nu så tog oss 40min vad som egentligen borde ha tagit ca 10... Köade i en tunnel i ca 30min... Men till slut fick vi hämtat Johan, blev en sväng till mölnvik o donken eftersom ingen ville fixa middag. Sen gjorde jag en deal med Anna, jag diskade hela dagens disk om hon badade båda ungarna. yes så nu är barnen rena o jag slapp bråka för det :D Disken är ren o även jag har hunnit med en dusch o blivit ren :P

Vad morgondagen för med sig beror på vädret, just nu hänger halvroliga moln på himlen så kanske blir en sväng för o shoppa imorn. Men mycket kan hända på en natt!
Nu blir det iaf lekstugan, sängen o min väldigt spännande bok.
Ses!

Inga kommentarer: