torsdag, juli 09, 2009

Bröllops-Panik!

Som standard sitter jag här när Jamie ska sova, tar otroligt lång tid idag, bara för att mormor sitter där nere o väntar på mig... Ja för hon kom faktiskt! Det blev mamma o mormor som kom idag o det har varit väldigt mysigt. Jag tycker jättebra om Lasse men var lite skönt med tjejdag också :) Vi har inte gjort så väldigt mkt, bara umgåtts o ätit ihop. Jag fick sovit middag en timma medan mamma lekte med Jamie o mormor roade Alex. Så himla skönt! Det behövde jag, är van vid att få sovmorgon iaf ett par dagar i veckan men det senaste har jag gått upp med tuppen hela tiden, ja en vecka i sträck nu. O så är Jamie så kvällspigg nu för tiden så han somnar ju denna tiden, medan Alex somnar som vanligt runt 19, vilket innebär att han vaknar vid 6... ingen bra kombo... Jag är ju aldrig i säng innan halv tolv o så vaknar Alex första gången runt 4 o sen upp vid 6-7 :S usch!! Men what to do..?! det är bara o härda ut, om si sådär 10-12 år är det jag som försöker väcka dem ist, moahahahaha!

Har insett att det bara är några veckor kvar tills jag o Pelle gifter oss, panik!
Är allt planerat?! imorgon är sista osa dagen så sen vet vi antalet gäster o kan mer planera mat o sprit. So far har jag räknat ihop 71 gäster som har tackat ja, varav 5 st är barn. Skulle tro att antalet kommer öka till ca 80pers. Tja sen plus oss o personal så blir ju endel.. men det har vi ju räknat med :)
Det viktigaste inför bröllopet nu är att få ordning på kläderna, vilket innebär köpa kläder åt pojkarna och fixa min klänning. O klänningsprojektet börjar fullt ut nu i helgen. Det har planerats ett tag men imorgon ska vi mäta mig, köpa tyg, sen sys en provklänning i bomull under helg o söndag eftermiddag ska jag testa den! Är jag nöjd då så kommer den riktiga klänningen bli sydd, iiih! :)
Sen måste vi ringa ansvariga för lokalen o checka av allt.
Vi måste ringa en florist!
Fixa en musiklista som kan spelas på festen.
ordna fram texten på sångerna som ska sjungas.
Räkna på mat o alkohol o fastställa allt med det.
ringa tårtbagaren.
Hämta ringarna!
Fundera lite mer över bordsplacering om vi ens ska ha det.
Nåt mer nån kan komma på? Finns ju tusen saker men nu när jag gör listan här så börjar iaf paniken avta. Har rätt bra koll ändå.
Tror det här kan bli bra :)

Barnen somnade till slut iaf. Så jag har fått umgås lite med mormor innan hon gick till sängs och jag gick upp hit. Borde väl sova men har inte haft nån egentid idag så får vara lite trött imorn, jag menar, what else is new?!
Pelles tåg hem har krånglat rejält. Först från söderhamn blev det buss ist för tåg pga översvämmningar i guess, o bussen gick mkt senare än tåget skulle ha gjort. Nu sitter han på tåget från Gävle till sthlm o där kommer han få hotellrum. Antar att han får åka morgontåget till gbg imorn då o sen buss hem hit. Jag hoppas verkligen han hinner hem till kl tre så han kan hämta Jamie! För jag måste ju fixa tyget till klänningen imorn! Nåja det löser sig väl på något sätt hoppas jag!

Jahopp nu vaknade Alex, skönt jag hade förberett välling idag! Får ta honom, ciao!


Våra ringar!

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Det är väl mycket planerande förstår jag ;)
Kram!

bluerain sa...

Ja, mycket att hålla reda på inför ett bröllop! Det kommer nog gå bra. Spännande med klänning och allt! Nästan så man blir lite sugen själv... :P Men det får vänta ett tag med eget bröllop. Ser fram emot att gå på ert i vilket fall! :)

cissi sa...

Jätte fina ringar