söndag, juli 26, 2009

same shit

Ah mår inte bättre idag, känner mig som en urvriden trasa... Var länge sen jag spenderade en hel dag i soffan, än så länge har jag spenderat min dag här.
Pelle har också börjat få det, o kanske även Alex. Iaf har Alex varit väldigt gnällig idag o sov väldigt länge o tätt dem gångerna han sovit idag. Just nu dock, inte jinxa, leker han toppenbra på golvet, Jamie sover i soffan o Pelle är iväg på kontoret.

Gud vad stora barnen börjar bli, för någon vecka sen trodde jag absolut inte att Alex skulle kunna vara lika snabb som Jamie vad det gäller o gå eftersom han varit lite efter honom när det kommer till o krypa osv. Men nu börjar jag fundera, idag ställde han sig upp, utan att håll i något. När han väl stod så högg han tag i mig efter några sekunder, men utvecklingen från att han började krypa ordentligt till nu då han ställer sig upp själv har gått skrämmande fort. Vem vet han kanske får in balansen inom en vecka till... Jamie gick alltså när han var 10månader. Första stegen gick han själv runt Pelles födelsedag, 5 dec 07. Helt självständigt då, hade gått nåt steg emellan oss lite tidigare. Så Alex har ju faktiskt en månad på sig :)
Jamie han pratar jättemycket, det är inte rent men han är ju bara 2½. Vi ska på nån språkutvecklings grej på bvc nästa vecka, vi får se vad dem säger då. Kanske blir han för blyg för o ens prata med dem...

Det tråkigaste med o vara dålig idag är ändå att jag inte kunde prova min brudklänning. Ska göra det i veckan eftersom Beckas mamma är en ängel o kommer tillbaka till Uddevalla då bara för den sakens skull. Får bli en stor present till henne när allt är klart :)

Imorgon ska vi testa olika smaker på tårtor inför bröllopet, jag hoppas verkligen vi mår bättre då. Men vi skulle få med dem hem så annars får vi äta dem på tisdag annars.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Krya på dig ;) Inte kul och vara sjuk nu...