söndag, april 19, 2009

träning, renovering o grillfest i april

För 3e dagen i rad har jag startat dagen med ett träningspass på ca 30-40min, vikten har stått stilla men det är skönt o röra sig igen :) Skönt o göra det direkt också så man slipper dåligt samvete under hela dagen. Sitter nu o äter min välförtjänta frukost, flingor, russin o mjölk, mycket lyxigt ;)

Igår var vi i huset o grejade. Har insett att det här med o ta ner alla lager tapeter kommer ta hm ja, veckor! Pelle spenderade ca 4h på en femtedel av ett rum och där är fortfarande inte allt nere... Men Carl kom med den geniala idén att om vi målar på dem befintliga tapeterna så går inte limmet igenom sen när vi tapetserar. Men förska ska vi provmåla o se så det inte blir bubbligt o så, för då är det ju ingen bra idé...

Sen var det meningen att vi skulle ha åkt till Emma o Erik och grillat med fick ett sms på förmiddagen att dem inte kunde. Så vi ringde Carl o Vicky o frågade om dem ville komma ut o grilla med oss. Vid fyra tiden får jag ett nytt sms från Emma om att dem visst kunde så jag bjöd hem dem till oss också. Så det blev värsta grillpartyt :) Jättetrevligt hade vi med 3 olika sorters flintastekar, 3 olika sorters potatissallader och annat smått o gott. Vid sju började det bli riktigt kallt att sitta ute, men vi åt klart o barnen lekte, eller snarare slogs om trehjulingen. Men inte konstigt att det blev kallt, det är ju bara April!

Idag kommer mamma o Lasse för att förbereda inför tapetseringen, vilket verkar innebära att dem kommer med tapetseringsbordet... tja vi får se vad som händer.

Inga kommentarer: