tisdag, april 07, 2009

Tisdag

Är rätt trött i huvudet, tror Alex tänder håller på att träng igenom så han gnäller konstant. Han fick alvedon förut och var nöjd ett tag i bärselen men nu gnäller han igen. La honom under babygymmet för han gnällde ändå i bärsele... åhå lite galen blir man på konstant gnäll...

Har numer börjat packa lådor, dessvärre hade vi bara 2st här hemma så tog en kvart sen var dem fyllda. Hade tänkt att vi skulle skaffa fler sedan, alltså gå o fråga på ica o coop efter bananlådor. Ska väl till torp på torsdag eller så o kolla på golv o tapeter så får väl köpa några riktiga lådor också. Men är ju billigare med bananlådor :)

Idag ska vi på babysim så Jamie ska vara hos Vicky o Maxim den timmen det tar. Hoppas Alex orkar med det med tanke på hur mycket han gnäller... Men vi ger det väl ett försök, känns inte som att vatten skulle vara nåt problem med honom.

Nu i påsk kommer troligen Tina o hälsar på några dagar, ska bli väldigt roligt :) Vi träffas typ 2 gånger om året och jag har inte varit hos henne sen aug 07, riktigt illa...

Vägde in mig idag på wiin för första gången på några veckor, hade gått ner 2,2kg sen sist jag vägde in mig. Ligger numer på minus 9,1 kg. Är stolt över att jag klarat det hela själv. Inga shake kurer bara skära ner på socker o fett, och hederlig träning :)
Fick en stegräknare av Pelles mamma och det har gjort mig mer motiverad att röra mig. 7000 steg om dagen är tydligen må bra gränsen så försöker uppnå det. Har gått 8000 idag :) Men vill gå mer o mer såsmånigom, just nu har jag dålig fantasi på vart jag ska gå.

3 kommentarer:

Leijona sa...

överallt säger dom att 10000 är "health goal" :) Har stegräknare på mobilen. Brukar gå hem från stan. Blir nånstans mellan 9000-9700 steg hem :)

dess sa...

Är aldrig roligt med kartonger. vi hade tur nu denna föytt så en kompis till mej flyttade i mars så fick alla hennes kartonger =) sne har ja massor själv så nu tror ja det står över 60 kartonger i mitt vardagsrum, vissa packade och vissa inte haha. Grattis till huset=)

Pernilla sa...

Packa är ju mindre kul... men det är roligt när man flyttat klart.
Känns det bra att äga ett hus nu då?