söndag, april 19, 2009

en kort en

Idag blev det inte grejat alls, när vi kom ut så insåg jag att det jag hade trott var en burk till med lackfärg var element färg så kunde inte måla klart fönsterna... Jamie vaknade efter att endast ha sovit ca 45min så han var gnällig. Mamma o Lasse kom en snabbis o lämnade lite grejer inför tapetseringen, vi bestämde oss för att inte ta ner tapeter mer idag iaf, jag provmålade med lite färg så får vi se hur det ser ut imorgon. Förhoppningsvis har bubblorna gått tillbaka då så vi inte behöver riva ner mer för hua vad tråkigt o jobbigt!
Så när mamma och lasse åkte insåg vi att vi inte skulle få gjort nåt med en gnällig Jamie och en gnällig Alex så vi stuvade in oss i bilen och åkte till torp. Köpte ny lackfärg och frågade om skjutdörrar. Fanns hyfsade priser på dörrar man fick pussla ihop själva, dubbelt så mkt pengar för dörrar man kunde måttbeställa... jag tror det blir det man får bygga själva för det blir ganska dyrt annars, vill ju inte spräcka budgeten mer än nödvändigt. med dem var snygga dem också, bara inte lika snygga ;) Men gud vad pengarna springer iväg när man väl börjat...

Imorgon ska bygget dra igång på allvar, det ser jag fram emot enormt!

Inga kommentarer: