söndag, april 05, 2009

Äntligen hemma! (Inte tv programmet dårå...)

Ah, borta bra men hemma bäst! Äntligen är vi här :) Ja jag gillar att resa runt o träffa nära och kära men ack vad skönt det är att anlända till hemmets trevliga hörn här i vackra trygga Lysekil!
Imorgon ska vi till banken, vi har ännu ingen barnvakt och dagis har såklart planeringsdag... ja dagis erbjuder att fixa passning åt barnen om man inte kan lösa det men att sätta Jamie med främmande fröknar efter att ha varit borta från dagis i över 2 veckor känns inte helt bra...
Så från och med imorgon så har jag ett hus och banklån... ja det är ju lite sjuk om jag får säga det själv, det är en så stor o vuxen grej! Jag är ju faktiskt bara 23 år :) men ska bli så skoj!

Guldbröllopet var en trevlig tillställning i fredags, först var det middag, buffé, med god mat till och med för mig ;) Det tråkiga var att pga barnen så var vi utplacerade på bordet längst ut och jag hade ett barn på var sida av mig så hade ingen direkt o snacka med. Efter o ha ätit lite sprang Jamie runt så där satt jag med Alex o tjuvlyssnade på Pelle när han snacakde med grannen på hans andra sida. Men vandrade runt lite o tjuvlyssnade på fler, gick även runt med Jamie endel så jag överlevde. Efter middagen förflyttade vi oss hem till brudparet, hade varit på en restaurang i ett älderboende innan. Och väl i huset kunde jag snacka lite mer med folket och det var trevligt. Men blev hemgång rätt så snart pga trötta barn och eftersom ola skulle jobba.

Igår så var meningen att vi skulle komma iväg tidigt men Pelle kände sig itne helt hundra så han fick sova några timmar efter att ha läämnat sina föräldrar o company inne i stan då dem kulle iväg till österrike. Men vi kom iväg vid tolv tiden nånting. Åkte via västerås o hälsade på Ellinor o fredrik en kort sväng. Var trevligt fast vi itne ha rså jättemycket gemensamt med dem... blir lite krystat ibland kan jag tycka men vi tycker om dem så kontaken får man allt hålla! Jamie och Nalle kan ju alltid roa än om man får ont om samtalsämnen :) Jamie gillade deras katter men man kan inte påstå att katterna gillade honom eller Nalle nåt vidare :D
Sen anlände vi hem igår vid nio-tio tiden nånting, vi lät grejerna vara i bilen och gick bara o la oss typ.

Idag har vi grejat här hemma. Tvätta nio tvättmaskiner tror jag, helt galet! Har även fått handlat mat o plockat upp i hemmet. Ingen upphetsande dag precis men en nödvändig. Blev kinamat till middag o sen gick Pelle till kontoret, Alex somnade och Jamie o jag tittade på en film. Sen medan jag la Jamie fastnade framför ytterligare en film, en såndär pirr i magen film, tjejfilm alltså :) Jag älskar sånna filmer, skulle gärna kika på dem förjämnan :P Men alla söta små tjejfilmer jag hade på vhs är numera bortkastade och har inte investerat i dem i dvd ännu. Och med nya lagen kan man ju inte fixa dem på billigare sätt heller. Well well...

Time for bed, hoppas Pelle kommer hem snart.

1 kommentar:

Pernilla sa...

tack... hur känns det att vara husägare nu då?
kram