fredag, april 10, 2009

Sjuk Jamie o staket...

Igår fick vi satt upp allt staket förutom på dem ställena vi behöver grindar, 2 ställen. Vi hann mkt längre än någon av oss hade trott så är jättenöjda :) Pappa sågade även ner tujorna, blev finare utan dem! Jag ville även ha sågat ner ett par träd till med Pelle ville vänta. Jag känner att det är bättre o få ner dem nu innan man hinner vänja sig vid något, för sen är dem ju där o då är man van o ja då kommer dem aldrig komma ner :P Tja vi får se i höst vad som händer med dem stackars träden!

Stackars Jamie fortsatte vara sjuk igår, stackarn, men pappa hade tagit ledigt från jobbet så var bara till o åka ut till huset o greja. Jamie satt mestadelen i vagnen o surade respektive sov.
Idag trodde vi han var frisk, han var jättepigg så vi åkte hem till mormor. Han fortsatte att vara pigg där men efter ett par timmar bara dog han. Han orkade inte mer, vi försökte lägga honom där men han ville inte. Han fick feber igen så han fick alvedon o vi åkte hemmåt. Men var varmt i bilen o stackarn blev sjöblöt av svett. Men när vi kom hem slog alvedonen till o då vart han pigg igen... Men imorn får vi nog vara hemma så han får bli riktigt kry.

Blir ingen middag med Carl o Vicky eftersom en av Carls vänner dog natten till igår så han orkade inte. Dock vill han hjälpa till o riva köket, få ut aggressioner i guess, så han o Pelle ska ge sig på det imorn bitti. Jag stannar som sagt hemma med småkillarna. Ska fixa lite påskmiddag till mig o Pelle, med skinka o ägg o grejer :) Kanske ska baka lite gott bröd imorn också. Eller så kör jag lite bakeoff :P

På Söndag dyker Tina upp, då kanske vi åker till huset och river ner lite tapeter. Annars kanske jag o tina ska ta och måla rummet som kommer bli Pelles egna lilla spelhörn. Största Vindsutrymmet uppe på övervåningen ska vi göra till hans "grind room". Jag vet att Tina gillar o måla, vi brukar göra sådant när hon hälsar på :P

Ikväll hoppas jag kunna unna mig godis, beror på om Pelle går förbi o köper på vägen hem :)

Inga kommentarer: