onsdag, november 11, 2015

Vaccinationer

Idag var det alltså mer doktorsbesök på schemat, först hade jag tid inbokad på stora sjukhuset på nerv-nånting-avdelningen där jag fick göra ett elektrod test på mina händer för att se om jag har Carpal tunnel syndrome, vilket det visade sig att jag inte hade... Bra kan man tycka men problemet kvarstår så vi får se vad för teori doktorn har härnäst...
Sen på vägen hem så åkte vi förbi Asda vilket är budget budget matbutiken här som även säljer kläder o annat, blev lite mat och ett par presenter till killarnas presentkalenderar, har bara varit där nån gång innan men körde förbi idag och behövde handla så jag tänkte att det är ju värt ett besök. All mat ska inte hålla så bra kvalitet där men jag tycker att det vi köpte var helt okej och priset jäkligt bra!
Sen så slöade Mollan och jag här hemma några timmar innan vi hämtade killarna, det är så himla mysigt att krypa upp under en filt i sängen o se på netflix med en Mollie i knät!
Det blev bilen till skolan idag igen då vi skulle till vårdcentralen efter för vaccinationer, och det har denna veckan lärt mig, att köra bil här oavsett vart, är inga problem! Och vaccinationerna gick bra, Alex var jättenervös så han fick börja, han behövde tre sprutor och trots tårar så gick det jättebra! Sen var det Mollies tur och hon var förstås skrämd av att ha tittat på Alex men det gick också bra, även hon fick tre stycken och sedan nässpray mot influensa. Jamie stackaren fick panik och ville börja förhandla om när och var sprutorna skulle, jag känner igen mig i det beteendet och tyckte så synd om honom då sköterskan inte alls var intresserad av att förhandla, hon ville bara få det gjort, så försökte hålla honom och få honom att blunda. Och det gick bra men han skrek och var jätteledsen stackaren! Som tur var behövde han bara två sprutor iaf! Och när vi gick ut så kom chocken för Alex, han var på väg att svimma så jag fick bära honom till affären där det blev godis som belöning, värsta traumat blev det så jag är nöjd över att hon kunde ge alla vaccin på en gång så vi inte behövde komma tillbaka för det hade inte varit lätt att övertala killarna till!
Men kvällen har varit bra med risgrynsgröt till middag och stolta ungar :)


Byggde helikopter med Alex igår, ja jag vet hans hår ser ut som fan...

Svimfärdig Alex och hans stolta syskon

Tror hon ärvt det av mig, hon sorterar allt efter färger och storlekar

Inga kommentarer: