torsdag, november 05, 2015

Positiv och negativt...

Varför måste alltid en positiv sak motverkas av en negativ sak?! Jag var så himla glad tidigare idag, jag hade sökt flertalet jobb och efter bara någon timme så ringde det en man från ett av företagen och pratade en stund och jag fick en intervju på måndag! Är så himla stolt över att ha lyckats fixa detta helt själv, kanske ingen stor grej men att för mig ta steget in i arbetslivet igen och att det sen går så fort är stort för mig! Jobbet är typ hemtjänst fast låter mer som att man åker hem till äldre för att städa och umgås vilket passar mig bra! Men så till det dåliga, när jag hade hämtat killarna från skolan och stressade runt för att hinna få iväg Alex till scouterna för första gången så ringde dem från dagiset vi har skrivit upp Mollie i och sa att Mollie inte kan börjar förrän i Januari... När vi var där på besök så sa dem att efter att man fyllt i alla papper så kunde hon börja om några veckor... Suck! Men som Pelle sa så är det lov om bara några veckor och dem statligt betalda barnen (man får 15h gratis per vecka betalt av staten) får inte gå under skolloven så dem tycker väl inte det är någon idé att skola in dem barnen innan lovet... Men hur kan jag söka massa jobb nu och inte ha barnomsorg?! Hur kan jag gå på intervjun på måndag och säga "tyvärr jag kan inte börja förrän i januari"... För när jag pratade med honom sa jag dessutom att jag hade dagis för jag trodde hon skulle få börja strax... GAH! Men jag skulle tro att det skulle kunna vara möjligt att jobba kvällar och helger fram till årsskiftet men blir ju lite som jag ljugit för honom och det känns inte alls bra... Men jag kanske går händelserna i förväg, jag kanske inte får jobbet, eller jag kanske hinner få svar från flera av dem andra jobben jag sökt som inte ligger 40min bort som det jag ska på intervju gör, och hittar jag något närmare så kanske Thomi kan hjälpa mig med Mollie fram till årsskiftet.

Nå Alex första scoutmöte gick bra och jag hade en lycklig kille här ikväll som gjorde läxorna, inget gnäll och tjafs utan han var så nöjd! Han hade en bra dag i skolan, roligt på spanska klubben och sen superbra på scouterna, då mår mammahjärtat bra! Jag tycker det är bra att dem bara hade plats för Alex i scouterna just nu, det blir liksom hans grej och det tror jag är viktigt för honom! Jamie får antagligen börja i Januari ändå.




Inga kommentarer: