tisdag, november 03, 2015

Lucy

Igår var jag redo att ge upp med Lucy, hon har blivit helt konstig när det gäller hundmöten och bara skäller, morrar ibland och reser ragg ibland, det är pinsamt att gå med henne och inte alls roligt längre... Det är värre nån av barnen är med, då drar hon dessutom i kopplet... Det är konstigt eftersom hon hela sin uppväxt träffat andra hundar regelbundet och lekt och så nu så går det inte alls... Tror ni hundar pratar olika språk i olika länder också så hon inte förstår hundarna här? Haha ja inte vet jag... Men idag tog jag med mig stora godispåsen och belönade henne vid bra beteende istället för att bara skälla och såg med en gång förbättring. Hon har tidigare inte varit intresserad av godis utan vi har kört med boll som belöning, men så gick dem bollar med snöre sönder och försvann och har inte hittat nya här så har kört utan direkt belöning det sista, kanske är därför. Hur som helst så luktar detta godiset som riktigt bacon och hon älskar det så får fortsätta muta henne o se om det blir bättre, för promenaden idag var betydligt bättre än den igår. Sen så börjar vi en lydnadskurs om två veckor så då blir det förhoppningsvis ännu bättre!
Sen hoppas jag hon snart slutar tugga på saker, idag hade hon tuggat av snöret på mina nya skor som jag aldrig använt medan hon va själv 2h... skithund!

Förutom hundpromenad idag så har vi varit på fika och lek hos Thomi och Artemis, hade behövt städa huset men har inte orkat så det blir kvar till en annan dag ;)


Mollie och Lucy vid hämtning i skolan

Jamie och Alex läste en bok ihop igår kväll :)

Jamie blockar dörren 

Inga kommentarer: