söndag, november 22, 2015

Laddat batterierna

Är det nån som kikar in och läser?
Vi har haft en riktigt kall helg med vinterns första minusgrader, jag höll på att frysa ihjäl när jag var med Jamie på fotbollsträning igår morse, det blåste som fasen och jag har bara en tunn jacka då min vintriga jacka av någon anledning blivit kvar i Sverige... Slutade med att jag gick och satte mig i bilen halva Jamies träning för att inte frysa ihjäl ;)

Sen åkte jag framåt kvällen in till London och hem till Annika, hon mötte mig vid Shepherds bush där vi tog bussen till hennes område, vi köpte med oss kinamat och lite annat smått och gott hem till henne. Och sedan spenderade vi hela kvällen med att äta gott och bara prata om allt mellan himmel och jord! Idag vaknade vi båda vid niotiden, åt god frukost och tog sedan på och gick ut i kylan. Svenska kyrkan i London hade julmarknad så vi åkte dit, men det var ingen sensation, fick med mig en brödmix till vörtbröd och ett par påsar skumtomtar, men annars var allt väldigt dyrt och jag kände inte för att bära runt på tunga saker eller mat som blir dåligt. Det finns Ikea och flera olika svenskbutik här omkring så när julen står för dörren så ska vi nog få svensk julmat ändå.
Efter julmarknaden så promenerad vi mot Oxford street där vi gick i lite butiker, jag fick köpt födelsedagspresent till Pelle som fyller år om ett par veckor och Annika hitta lite till sig. Men dessa butiker är så stora och hysteriskt med folk så efter ett tag var vi helt slut i skallen och åkte hem var och en till sig. Det var ett härligt knappt dygn iväg, jag fick laddat batterierna och när jag kom hem så fick jag massvis av kramar av mina fina barn och en hund som konstant pockade på min uppmärksamhet :) Resten av söndagen har jag varvat med hushållsarbete och mys i soffan med familjen, perfekt!


På tåget mot London

Svenska kyrkan i London

Annika guidar

Inga kommentarer: