torsdag, april 18, 2013

torsdagen den 18 april 2013

Lovely day! Jorå lugn förmiddag, Daniela o Lu här efter lunch en sväng innan vi tog bussen ihop för att hämta Jamie och lekparkshäng. Sen gick vi hem och jag fixade hemmagjord pizza till middag. Efter middagen gick vi ut hela familjen, grabbarna cyklade och vi tog av Jamies stödhjul så nu cyklar han bra utan dem! Han övade i somras hos farmor och farfar men nu behöver han ingen hjälp alls längre! Dem växer upp för fort våra fina barn!
Det blev även glasspaus i ocean village där vi sprang på Debbie som bor i området, passande eftersom Jamie behövde på toa. Fick följa med dem hem på toa och när vi gick därifrån snubblade Jamie och slog upp läppen, fick skrapsår på näsan och en röd kind. Stackaren! En lite dystrare kille som cyklade hem... Men han överlever!

Nu ikväll googlar jag lite fakta för min bok och slöar. Ska se nåt serieavsnitt strax tänkte jag :)

Imorgon blir det lugn förmiddag hemma med fredagsstädning, Pelle ska hämta Alex från skolan och ge honom egentid en vända så jag får mer tid på mig att städa. Pelle har gått ner på 80% på det stället han innan lagt 100% av den enkla anledning att han inte vill jobba 150% och eftersom han inte fick tillräckligt med betalt. Nu får han tid över till sina andra projekt så han kan dra in mer pengar men har fortfarande en fast inkomst tryggt inramlandes varje månad. Så varje Fredag jobbar han hemma med andra projekt så därför har han möjlighet att hitta på nåt med Alex en vända imorgon. 
Vad jag hitta rpå mer imorgon vet jag inte, lekplatsen troligen...

Busstur, Luciana och Alex

Mollie är besatt av dessa armband 

Spelnördarna märkte knappt att jag tog kort

Pizzaday, min och Mollies pizza

Killarna pizza, Jamie sa att det va den bästa pizzan han någonsin ätit och att jag borde göra egen pizza oftare :)

Lilla damen hos pappa

Ute på promenad

Tog av stödhjulen idag, inga problem!

Alex

Nlie 

Älskar dessa lila blommor!

Finn svenska flaggan i hamnen!

uppklädd Pelle...

Glass!

jamie

Träffa en vän som tog familje foto :)

Glassmonstret Mollie


Inga kommentarer: