måndag, april 15, 2013

Helgen


Vi har haft en jättebra helg i Sierra Nevada och Granada! Lördagen spenderade jag Trine, Leo, Vlada och Mollie inne i Granada där vi shoppade och kollade oss omkring. Resten av gänget åkte skidor, jag sörjer så att jag inte kan vara med och se killarna utvecklas i skidbacken... Men enligt uppgifter är dem fantastiskt duktiga och tar sig till och med ner för gröna och blåa backar utan hjälp! Otroligt stolt blir jag!
Söndagen bangade Phil och Håkan skidåkning pga bakistillstånd så vi sju roade oss i Sierra Nevada under dagen. Först genom att packa ur våra rum, checka ut och parkera om våra bilar längre ner i byn. Sedan blev det lunch, varmchoklad paus på ett fantastiskt litet ställe med riktigt smält choklad! jag drack Varm vitchoklad, mums! Och till sist hamnade vi på ett mysigt kryping emd sköna soffor där vi åt lite snacks innan skidfararna kom. Jodå vi gick från ställe till ställe ;)
Sedan blev det hemfärd, jag körde Trines bil större del av vägen, hon har en väldigt trevlig liten bil så det var bara kul :) Och vi hade väldigt kul med väldigt låg humor... Vi hade nämligen satt alla 4 barnen i samma bil, våran bil som Pelle körde, så var bara omogna vuxna i den andra bilen... :)

Glaspaus innan avfärd, Mollie äter resterna av min glass, klart godkänd :)

Alex glassmonster nr 1

Storebror föredrar isglass

Roadtrip, Phil och Joakim

Trine kör som en kärring ;)

Trevlig himmel

Frukost i granada på lördagen

Mollie snodde halva min frukost :)

Vlada och leo

Posar lite innan shoppingen inleddes

Häftigt träd, knotigt och ser nästan dött ut om det inte hade varit för alla ljuvliga gröna skott

Busungen nummer ett!

Härlig allé

Mollan kollar in fontänen

Så fin fontän :)

Trine i sin nya hatt

Trine och Leo kollar också på vattnet i fontänen


Busan

Busungen nummer två!

Leo på väg i fontänen...

Häftig karusell, åkgrejerna tillverkade av däck och den är driven av mannen som cyklar i mitten

Vlada

Mollie

Kväll i sierra nevada

Söndag, Håkan och "twinsen"

Phil vid lunch

Trine

Nlie

Håkan och Leo

Sierra Nevada, how i wish o could have been skiing as well!

Sierra Nevada

Utsikt neråt

Snow

Vlada och Trine kollar in bergen

Vlada, ser ut som en kändis som försöker undvika en paparazzi
Varmchokladpaus!

Trine med gräddnosen




Inga kommentarer: