torsdag, april 11, 2013

Solbränd

Ojojoj vad härlig dag vi har haft, strålande sol och bränd hud! Jag hann med en vända till morrisons för att köpa förvaringsboxar som dem reade ut. Sen blev det bebisträff i parken bakom Morrisons med Ida och Trine och deras pojkar, trevligt värre. När jag skulle med bussen för att hämta Alex så var det redan två barnvagnar på så jag kom inte med, med mitt dåliga knä så kunde jag inte springa till skolan. Slutade med att Pelle fick springa och hämta Alex och sedan möttes vi upp och åt lunch. Mollie däckade i vagnen på väg från lunchstället så jag och Alex roade oss på stan ett tag innan hon vaknade igen, då blev det lekpark igen... Hämtade Jamie och sedan raka vägen hem för att svalkade oss med varsin skål glass!! Fick nog lite solsting, 6h i solen tar på en, jag är nu rätt så röd, trots solkräm...
Men middagen blev fixad, väskorna packade, disken diskad, tvättmaskin igångsatt och barnen lagda. Ikväll slappnar jag av lite, igår skrev jag och kvällen innan pluggade jag lite foto så jag tycker mig ha förtjänat att bara slappa ikväll.

Börjar bli dags att stänga vår franska balkong, den står fortfarande på vid gavel, det är rena sommaren här! Ja jag gnider in det lite ;)

Annars här runt omkring så är det ju dags för avfärd mot Sierra Nevada imorgon, vi åker dit med vänner, grabbarna ska åka skidor och tjejerna och "bebisarna" ska åka ner till Granada och shoppa och kolla runt. Ska bli riktigt trevligt! Så imorgon bitti kör jag bilen över gränsen så att vi slipper stå i köut ur Gib imorgon eftermiddag när vi drar. Ska även träffa Trine, planen är att flytta över deras bilstol i vår bil så alla barn är i en bil så att dem högljudda utan barn inte väcker dem när dem väl somnat...
Annars imorgon blir det till att städa här hemma och sen hänga i lekparken tills vi faktiskt ska åka. Chansen är nog rätt stort att bloggen gapar tom under helgen, men jag lovar att komma åter med fina bilder och tråkig text ;)


Ny frisyr och nya brillor, kan man bli mer cool?


Lek


Mummys little monster


Fina Alex


Hatt-tjejen, vi har haft så mkt sol idag


Mina 3 älsklingar


Inga kommentarer: