tisdag, juni 05, 2012

Shopping, Bonfire & Zoo

Vi har ju som sagt långhelg här i Gib, i Spanien är vardagen dock i full gång vilket är bra, för är det röda dagar i Spanien så är Allt stängt. Men igår var det öppet så vi kunde shoppa, och gudarna ska veta att vi shoppade :) Vi hittade till shoppingcentret där den billiga affären Primark ligger där vi, ja okej jag, gick loss fullständigt. 3 t-shirtar till Mollie, 2 tigths, 2 trosor o ha över blöjan under klänning och sen en tunika på HM. Grabbarna fick varsin UV-skydds tröja plus badbyxor, Jamie tofflor och 3 linnen och Alex strumpor och ett par shorts. Pelle köpte sig 6 t-shirtar och strumpor medan jag köpte mig 4 toppar, 2 cyklbyxkorta tights och så lite nya trosor. Money well spent! Det blev även en vända till Carrefour för o handla tunga saker, där slank det ner ett storpack med bebisleksaker som Mollie roar sig kungligt med för tillfället, blev även en Mixer/elvisp och massa vardagsprylar som tvättmedel, cola, dasspapper osv. Kundvagnen var överfylld så vi fick inte ens köpt vatten så får bli en vända till morrisons idag...

Igårkväll var vi på bonfire, dvs scouterna tände en lägereld på little bay beach. Nå jag var inte impad, var inte den där stämningsfulla majbrasan jag hade föreställt mig, utan dem eldade pallar dränkta i bensin i en container på en stor asfaltsplan... Men grabbarna uppskattade det och Jamie fick träffa sin framtida scoutledare så jag antar att det på sätt o vis uppfyllde sitt syfte ändå :)

En fräck grej som vi sett under helgen är rovfåglar, ja först en som flög lågt precis över vägen och sen såg vi en hel flock(?), 7 stycken räknade jag till. Helt enormt häftigt och efter att ha googlat dem så har jag insett att det var örnar! Mäktigt o se dem med sitt breda vingspann!

Idag blir det Zoo i Estepona. Hoppas på minimalt gnäll från Bill och Bull då dem inte direkt varit några skolboks exempel på väluppfostrade ungar i helgen...

Förresten lutar det åt att jag flyger till Sverige om 1½ vecka, huvudsyftet är att lämna Alex hos farmor och farfar så han får följa med dem på scoutläger men är jag ändå i Sverige så blir det givetvis tåget till västkusten för o träffa min familj! Det är inte inbokat ännu för det är några aker som behöver klaffa först somtex att nån kan hjälpa Pelle med Jamie ett par timmar på fredag och måndag och att farmor och farfar kan fixa barnvakt åt Alex medan dem jobbar i veckan efter scoutlägret. För planen är att han ska vara ho dem tills farmor och Maggi åker hit ner 1½ vecka efter att jag lämnat honom. Förhoppningsvis blir allt utrett idag så att vi kan boka biljetterna. Vore underbart o få komma hem en vända!

Bilder från helgen kommer, men inte just nu...



Bonfire
sleeping beuty
Bus med nya leksakerna
Trött grabb med nytt linne
Snygging med nya shorts och tydligen knästrumpor...

1 kommentar:

Spanienfrugan sa...

Hej!

Vad kul att du hittade in oss mig :)
Jasså är du med från västkusten? Roligt! Nu får man ju läsa in sig här lite då. Alltid kul med fler utlandsbloggar och så en i Spanien till och med. Woop, woop.