lördag, juni 09, 2012

Ridtur i Spanien

Har inte fått några bilder ifrån N ännu från när vi var ute och red men kan skriva lite om det iaf.
För det första var det inte riktigt så organiserat som jag är van vid... N som för övrigt är en fd kollega till Pelle har sin egen hät hos en man som har ett tiotal hästar. Dock har han inget stall eller för delen har ina hästar sådär fint hemma vid sitt hus. Nej utan han har 2 hagar, båda i ett industriområde, men dem är i varsin ände av det. Inte mysigt alls men tja det funkar ju. Och i Spanien är det inget problem att ha hästarna ute året runt heller. Hästarna var fina och väluppfostrade och välridna. Jag fick en valack vid namn Jamie/Jimmy eller nåt liknande ustigt nog med tanke på vad min son heter. En trevlig skimmel som mer än gärna sneakade till sig gräs om man inte passade honom när man red :) Förutom N så var även hennes kollega H med och hon hade blivit avkastad sist hon försökte sig på det här med o rida så hon var rädd så vi höll ett väldigt långsamt tempo. Men eftersom det var så länge sen för mig så gjorde det inte så mycket! Vi red ur industriområdet, igenom rondeller och över bron över motorvägen och sen igenom ett höghusområde innan vi kom ut i naturen. jag fick rida i bergen om jag drömt om sen jag flyttade hit. Inte för att vi red upp i dem högsta bergen, det är för långt men vi klättrade ändå en bit upp och det var å vackert! Solen gick ner också och jag njöt för fullt! Vi stannade vid ett fik på vägen hem, en ny erfarenhet för mig, vi band upp hästarna utanför precis som i vilda västern förutom att här var asfalt, lastbilar o bilar parkerade bredvid osv ;)
En spännande sak var utrustningen, även den var mer cowboy-aktig, vet inte om den var typiskt spansk men det var typ westersadel fast stigbyglarna var stora metalllådor fast med hål i båda ändarna för att man såklart ska kunna sticka in fötterna. Spännande upplevelse var det ivf!! Mannen som ägde hästarna kunde typ lika mkt engelska som jag kan spanska, dvs inte mycket. Så N fick tolka eller så fick vi använda kroppsspråk :D Men lärde mig lite spanska på köpet, inser att jag börjar förstå mer och mer!
Kommer iaf bli fler ridturer för mig!




Inga kommentarer: