lördag, juni 25, 2011

Jo jag somnade om och även fast jag inte sov gott så sov jag till strax efter elva. Hela dagen har jag gått som i en dimma, inte särskilt trevlig alls faktiskt... Som om jag var jättebakis... Så jäkla skumt :S

Well midsommarafton var jättehärlig med ett åldersspann på 2år-81år :) Samtliga närvarande var jättetrevliga och vi fick gjort en superfin midsommarstång som det dansades runt och allt :) Jag gjorde en av kransarna som hänger i den och fick så mycket beröm. Fler tyckte jag skulle jobba som florist så det va ju smickrande. Speciellt med tanke på att det är något jag funderat på flera gånger o bli.
Endast jag o Madde var nyktra så vi hade underhållning :) JA barnen var ju såklart också nyktra ;)
Massa mat åt vi igår, rejäl lunch, fika och sen en rejäl middag. Kändes som vi bara åt o åt. Jordgubbarna som skulle förtäras efter middagen var det ingen som orkade med så vi missade hela grejen med jordgubbar på midsommar, men det gör inte så mycket. Det var så bra ändå!
Bilder får det bli en annan gång för tror inte mitt internet pallar det :)

Nu börjar jag längta hem lite, eller ne, jag längtar efter att få vara med Pelle. Jag längtar efter vårt hus i Lyse, tryggheten och rutinen vi hade där. NU är allt bara rörigt. Så mycket som måste fixas och eftersom Pelle är i Gibraltar så får jag fixa allt här hemma... Jag vet inte vad jag vill. FLytta ner o föda barn o sluta flänga eller pendla fram o tillbaka med allt vel som följer men med tryggheten av svensk sjukvård. Och det är inte bara här saker ska kollas upp, det måste ju göras där nere, är ju inte bara o flytta ner eftersom det är sjukförsäkringar hit o dit o fram o tillbaka...
Jag hatar detta velandet fram o tillbaka, jag vill bara få vara gravid o njuta av det inte, flyga fram o tillbaka, fixa massa, roa barn utan avlastning oavsett hur jag mår... Jag tror ingen riktigt kan förstå. För Pelle var beslutet lätt, han flyttade o lämnade allt det andra med mig. Nu får jag fixa allt. Ska vi flytta o hyra ut så får ju jag packa ihop alla våra saker, hitta ett lager o hitta nån villig själ som hjälper mig o flytta alla saker dit. Frakta o packa ner allt vi ska ha med ner osv osv...

Ja jag är verkligen inte i toppform idag, gnäll o gnäll...

Inga kommentarer: